Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İstatistik verilerini sınıflandırma, veri işleme, özetleme ve yorumlama yetisinin gelişimi sağlanır. 2) Bilgi üretme, tahminleme ve raporlama yeteneklerinin kazanılması sağlanır. 3) Güven aralıkları ve hipotez testlerinde örnekleme dağılımlarını kullanma, çıkarsama yapma becerilerinin kazanılması sağlanır. 4) Yapılacak araştırmalarda değişkenler arası ilişkilerin ortaya konulması sağlanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Rasgele örnekleme kavramı hakkında genel bilgiler. Temel istatistikler ve uygulamaları. Örnekleme dağılımı kavaramı ve uygulamaları. t ve f dağılımı tanımı. Tek ve iki örnek tahmin problemleri, güven aralıkları ve hipotez testi kavramı. Ki-Kare dağılımı. Uyum iyiliği testi, bağımsızlık, homojenlik testleri ve uygulamaları. Basit doğrusal regresyon ve korelasyon kavramı ve ANOVA yaklaşımı. Çok değişkenli doğrusal regresyon analizi ve tek faktör deneyler kavramı ve uygulamaları.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Rasgele Örnekleme, Bazı Önemli İstatistikler,
2. Hafta
Örnekleme Dağılımı Kavramı, Ortalamaların ve S2'nin Örnekleme Dağılımları
3. Hafta
t-Dağılımı ve F-Dağılımı,
4. Hafta
Ortalama ve Ortalama Farkları için Tek ve İki Örnek Tahmin Problemleri,
5. Hafta
Oran ve Oran Farkları için Tek ve İki Örnek Tahmin Problemleri,
6. Hafta
Varyans ve Varyans Oranları için Tek ve İki Örnek Tahmin Problemleri, En Çok Olabilirlik Tahmini
7. Hafta
Hipotez Testi Kavramı, Hata Tipleri, P Değeri Kullanımı,
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Ortalama ve Ortalama Farkları için Tek ve İki Örnek Hipotez
Testleri,
10. Hafta
Varyans ve Varyansların Eşitliği için Tek ve İki Örnek Hipotez Testleri,
11. Hafta
Uyum İyiliği Testi, Bağımsızlık, Homojenlik Testleri
12. Hafta
Basit Doğrusal Regresyon ve Korelasyon,
13. Hafta
Regresyonda ANOVA Yaklaşımı,
14. Hafta
Çok Değişkenli Doğrusal Regresyon Analizi ve Tek Faktör Deneyler.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
(1) Walpole R.E., Myers R.H. Myers Sh. L. Ye K. Probability and Statistics or Engineers and Scientists Prentice Hall. 7th edition; (2) Akdeniz F. "Olasılık ve İstatistik", Nobel Kitabevi, 13. Baskı, 2007. (3) Erbaş S. O. "Olasılık ve İstatistik", Gazi Kitabevi.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
35
Ödev
3
15
Mini-Sınav
3
15
Toplam(%)
65
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
65
Finalin Başarıya Oranı(%)
35
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
3
4
12
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
14
196
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
20
20
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
3
6
18
Toplam İş Yükü
312
Toplam İş Yükü / 30
10,4
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ