DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Yusuf Tansel İç
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Hata türü ve etkileri analizini yapabilme becerisi kazanır. 2) Kalite fonksiyon yayılımını uygulayabilme becerisi kazanır. 3) Hizmet kalitesi modellerini yorumlayabilme becerisi kazanır. 4) Kalite maliyetleri analizi yapabilme becerisi kazanır. 5) Verimlilik hesabı yapabilme becerisi kazanır. 6) Değer analizi yapabilme becerisi kazanır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Hata türü ve etkileri analizi kavramı. Kalite fonksiyon yayılımı ve uygulamaları. Hizmet kalitesi ölçüm modelleri ve analizi. Kalite maliyetleri ilke ve kuramları. Kalite (kontrol) çemberleri tanımı. Toplam verimli bakım ve 5 adım - TPM + 5S ve değer analizi kavramları. Mistake-proofing ve poka-yoke yaklaşımı. Yalın yönetim felsefesi ve temel gerekleri. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Ders hakkında genel bilgilendirme ve hata türü ve etkileri analizi | 2. Hafta | Hata türü ve etkileri analizi - FMEA | 3. Hafta | Kalite fonksiyon yayılımı - QFD | 4. Hafta | Hizmet kalitesi ölçüm modelleri | 5. Hafta | Kalite maliyetleri | 6. Hafta | Kalite maliyetleri | 7. Hafta | Kalite (kontrol) çemberleri | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | Toplam verimli bakım ve 5 adım - TPM + 5S | 10. Hafta | Değer analizi | 11. Hafta | Mistake-proofing - poka-yoke yaklaşımı | 12. Hafta | Yalın yönetim felsefesi ve temel gerekleri | 13. Hafta | Makale sunumları | 14. Hafta | Misafir konuşmacı |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Deming E. (1996) Krizden Çıkış, Kalder Yayınları. Imai, (1986) Kaizen, Kalder Yayınları. Juran and Gryna (2001) Quality Planning & Analysis, 4th ed., McGraw-Hill. Shingo, S.(1986) Zero Quality Control, Productivity Press.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 9 | 20 | Makale Sunuşu | 1 | 15 | Toplam(%) | | 65 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 65 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 35 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 12 | 168 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 10 | 6 | 60 | Toplam İş Yükü | | | 314 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 10,46 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |