Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Algı, öğrenme, motivasyon, benlik, tutum kavramlarını bilir. 2) Tüketicilerin satın alma karar sürecini bilir. 3) Tüketicileri satın almaya ikna etmek için kullanılan yöntemleri bilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Tüketici davranış ilkelerine giriş. Algı, öğrenme, motivasyon, değerler ve benlik kavramları. Kişilik ve hayat tarzı tanımı. Tutumlar ve çevresel etkileşimler. Karar verme, satın alma ve tüketim ilkeleri. Tüketicilerde kalite algılaması ve derecelendirme yaklaşımları. Kalite bilinci ve tatmin ilkeleri. Tüketimde grup etkisi, hanesel karar verme. Alt kültürler ve sosyal sınıflar tanımı. Etnik grup, din ve yaş kavramları. Tüketiciler ve kültürler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tüketici davranışlarına giriş
2. Hafta
Algı ve öğrenme
3. Hafta
Motivasyon, değerler, benlik
4. Hafta
Kişilik ve hayat tarzı
5. Hafta
Tutumlar ve çevresel etkileşim
6. Hafta
Karar verme, satın alma ve tüketim
7. Hafta
Tüketicilerde kalite algılaması ve derecelendirme
8. Hafta
Kalite bilinci ve tatmin
9. Hafta
Ara sınav
10. Hafta
Tüketimde grup etkisi, hanesel karar verme
11. Hafta
Alt kültürler, sosyal sınıflar
12. Hafta
Etnik grup, din ve yaş
13. Hafta
Tüketiciler ve kültürler
14. Hafta
Proje sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Solomon, Michael R. (2002). Consumer Behaviour: Buying, Having and Being International. 5. basım. Prentice Hall