Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi 2) Bir sistem, eleman ve prosesi istenilen ihtiyaçları karşılayacak şekilde tasarlama becerisi 3) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 4) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Mekanizmalar ve makineler, analitik sentez, kam tasarımı, dinamik güç analizi, dengeleme, motor dinamiği, toplam motor torku, tek silindirli motorlarda bağlantı kuvvetleri ve dengeleme, çok silindirli motorların dengelenmesi, kam dinamiği.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Mekanizmalar ve makineler
2. Hafta
Analitik sentez
3. Hafta
Kam tasarımı
4. Hafta
Dinamik güç analizi
5. Hafta
Dengeleme
6. Hafta
Motor dinamiği
7. Hafta
Motor dinamiği
8. Hafta
ARA SINAV
9. Hafta
Toplam motor torku
10. Hafta
Tek silindirli motorlarda bağlantı kuvvetleri ve dengeleme
11. Hafta
Çok silindirli motorların dengelenmesi
12. Hafta
Çok silindirli motorların dengelenmesi
13. Hafta
Kam dinamiği
14. Hafta
Kam dinamiği
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Design of Machinery, R.L. Norton, McGrawHill,1999
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Eğitim-Uygulama,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
35
Ödev
5
10
Proje
1
10
Toplam(%)
55
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
55
Finalin Başarıya Oranı(%)
45
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
3
3
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
4
56
Final Sınavına Hazırlık
1
30
30
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
20
20
Laboratuvar
Final Sınavı
1
3
3
Ödevler
5
15
75
Proje
1
70
70
Toplam İş Yükü
299
Toplam İş Yükü / 30
9,96
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ