DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Sistem analistinin bir bilgi sitemini geliştirmedeki görev ve sorumluluklarını anlar. 2) Bir bilgi sistemini modellemede Veri Akış Diyagramının nasıl kullanılacağını öğrenir. 3) Bir bilgi sistemi geliştirme çalışmasında proje yönetiminin önemini kavrar ve bir uygulama yapar. 4) Nesne yönelik çözümleme ve tasarım sürecini ve RUP (Rational Unified Process) yaklaşımını anlar. 5) UML(Unified Modeling Language) ile RUP ilişkisini öğrenir. 6) RUP yaklaşımının Inception aşamasında ilgili disiplinlerin nasıl uygulanacağını öğrenir. 7) Bilgi sistemi geliştirmedeki güncel metodolojiler hakkında bilgi sahibi olur.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Sistem Analist ve Bilgi Sistemi Geliştirme. Veri Akış Diyagramı. Proje Yönetimi. Nesnel Yaklaşım ve UP Metodolojisi. UML (Unified Modeling Language) ve RUP (Rational Unified Process). RUP Yaklaşımının Inception Aşaması ve Kurum Modeli Disiplini. Gereksinim Disiplini. Tasarım ve Çevre Disiplini. Gerçekleştirim. Sınama ve Kurulum Disiplinleri. Bilgi Sistemi geliştirmede güncel yaklaşımlar. Özet ve İrdeleme. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Sistem Analist ve Bilgi Sistemi Geliştirme. | 2. Hafta | Veri Akış Diyagramı. | 3. Hafta | Proje Yönetimi. | 4. Hafta | Nesnel Yaklaşım ve UP Metodolojisi. | 5. Hafta | UML (Unified Modeling Language) ve RUP (Rational Unified Process). | 6. Hafta | UML (Unified Modeling Language) ve RUP (Rational Unified Process). | 7. Hafta | RUP Yaklaşımının Inception Aşaması ve Kurum Modeli Disiplini. | 8. Hafta | Ara-sınav | 9. Hafta | Gereksinim Disiplini. | 10. Hafta | Tasarım ve Çevre Disiplini. | 11. Hafta | Gerçekleştirim, Sınama ve Kurulum Disiplinleri. | 12. Hafta | Gerçekleştirim, Sınama ve Kurulum Disiplinleri. | 13. Hafta | Bilgi Sistemi geliştirmede güncel yaklaşımlar. | 14. Hafta | Özet ve İrdeleme. |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Ders Kitabı: Satzinger, J.W., R.B. Jackson and S.D. Burd, "Object-Oriented Analysis and Design with the Unified Process", Thomson Course Technology, 2005. Ek Kaynaklar: 1. Boggs, W. and M. Boggs, "UML with Rational Rose 2002", Sybex Inc, 2002. 2. Aktas, Z., "Structured Analysis and Design of Information Systems", Prentice Hall, 1987.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 5 | Mini-Sınav | 1 | 15 | Proje | 1 | 10 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 11 | 154 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 69 | 69 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 44 | 44 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 313 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 10,43 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |