Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Nesne yönelimli programlama tekniklerini bilir ve uygular. 2) Nesnel ve ilgiye yönelik yazılım tasarım ilkelerini bilir. 3) Yazılım mimari tasarım ilkelerini spesifik problemlere nasıl uygulayacağını bilir. 4) Yazılım tasarım desenlerini bilir ve uygular.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Nesneye yönelik analiz ve tasarıma genel bakış. İlgiye yönelik tasarım. Mimari tasarım ilkeleri ve desenleri. Yazılım tasarım desenlerine giriş. Bağlaşım ve uyum. Yaratımsal, yapısal ve davranışsal desenler. Antidesenler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Nesneye yönelik analiz ve tasarıma genel bakış.
2. Hafta
İlgiye yönelik tasarım.
3. Hafta
İlgiye yönelik tasarım.
4. Hafta
Mimari tasarım ilkeleri ve desenleri.
5. Hafta
Mimari tasarım ilkeleri ve desenleri.
6. Hafta
Yazılım tasarım desenlerine giriş.
7. Hafta
Yazılım tasarım desenlerine giriş.
8. Hafta
Ara-sınav
9. Hafta
Bağlaşım ve uyum.
10. Hafta
Bağlaşım ve uyum.
11. Hafta
Yaratımsal, yapısal ve davranışsal desenler.
12. Hafta
Yaratımsal, yapısal ve davranışsal desenler.
13. Hafta
Antidesenler.
14. Hafta
Antidesenler.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1. Object-Oriented Software Engineering: Using UML, Patterns, and Java, 2nd Edition, B. Bruegge and A. H. Dutoit, Prentice Hall, 2003. 2. Aspect-Oriented Analysis and Design: The Theme Approach, S. Clarke and E. Baniassad, Addison-Wesley Professional, 2005 3. Documenting Software Architectures: Views and Beyond, 2/E, Paul Clements et al., Addison Wesley. 4. Design Patterns: Elements of Reusable Object Oriented Software, E. Gamma, R. Helm, R. Johnson, and J. Vlissides, Addison -Wesley Professional, 1995 5. Larman, C., "Applying UML and Patterns: An introduction to Object-Oriented Analysis and Design and Iterative Development", Prentice Hall, (2005).