DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Muhammet Yorulmaz
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Teknoloji yönetiminde kullanılan yöntem ve modellere ilişkin kapsamlı ve yorumlayıcı düzeyde bilgi sahibi olur 2) Uzman sistemleri mühendislik ve teknoloji yönetimi konularında uygulayabilir 3) Mühendislikte uzman sistem tasarımı yapabilir
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bilginin gösterimi. Kural tabanlı sistemler. Bilgi edinme, karar ağaçları, ID3 algoritması. Sonuç çıkarma motoru: ileri yönlü zincirleme, geri yönlü zincirleme ve geri yönlü zincirleme algoritmaları. Kesin olmayan düşünme, uzman sistemlerde belirsizlik modelleri, bilgi doğrulama. Bulanık uzman sistemler. Çatı tabanlı uzman sistemler. Karışık sistemler. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Teknoloji ile ilgili temel kavramlar, Teknoloji ve değişim | 2. Hafta | Teknoloji yönetimi ve kritik faktörler | 3. Hafta | Teknoloji yönetiminde değişen paradigmalar ve bu paradigmalar ışığında teknoloji yönetimine yeniden bakış. | 4. Hafta | Klasik teknolojilerden yüksek teknolojilere geçiş | 5. Hafta | Teknoloji yönetimi ve yaklaşımları | 6. Hafta | Uzman sistemler | 7. Hafta | Uzman sistemlerinin pratik ve teorisinin gelişimi,Mühendislikte uzman sistem araçları | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | Bilinen uzman sistem örnekleri | 10. Hafta | Bilinen uzman sistem örnekleri | 11. Hafta | Uzman sistem tasarımı için yazılım araçları ve mimarileri | 12. Hafta | Uzman sistem tasarımı için yazılım araçları ve mimarileri | 13. Hafta | Uzman sistem tasarım uygulama projesi | 14. Hafta | Uzman sistem tasarım uygulama projesi |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Mark Dodgson, The Management of Technological Innovation: An International and Strategic Approach, 2000, Oxford University.Press. Peter Jackson, Introduction to Expert Systems, 1998, Addison Wesley. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Sunum,Eğitim-Uygulama,Sorun/Problem Çözme |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 10 | Mini-Sınav | 1 | 10 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 1 | 14 | 14 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 13 | 182 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 1 | 14 | 14 | Toplam İş Yükü | | | 306 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 10,2 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |