Anasayfa  »  Fen Bilimleri Enstitüsü »  Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ERGONOMİ MT520 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Gülin Feryal Can
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır
2) Bir sistem, eleman ve prosesi istenilen ihtiyaçları karşılayacak şekilde tasarlama becerisi kazanır
3) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi kazanır
4) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrar
5) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi kazanır
6) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplamsal boyutlarda etkisini kavraması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim sahibi olur
7) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olur
8) Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri ve modern mühendislik aygıtlarını kullanabilme becerisi kazanır
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIErgonomi kavramının tanımı, özellikleri. İnsan-makine sistemleri ve özellikleri. Çevre faktörleri; aydınlatma, gürültü, ortam ısısı, titreşim, zararlı maddeler. Yorgunluk kavramı ve önleme yöntemleri. Mola sürelerini hesaplama şekilleri. İş eğitimi kavramı. Monotonluk kavramı. Öğrenme kavramı. Antropometri kavramı.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta İşbilimin tanımı ve tarihçesi
2. Hafta İnsan vücudu, hareket sistemleri
3. Hafta Kasl r ve fiziksel yük, kemikler, eklemler
4. Hafta İnsan-Makine ilişkileri
5. Hafta İnsan ve çalışma ortamı
6. Hafta Görme, aydınlatma, ışık sistemleri
7. Hafta Ses, gürültü ve etkileri
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Isı, iklim, hava akımı, nem
10. Hafta Antropometrik boyutlar ve çalışma hacimleri
11. Hafta İnsan hataları, iş kazaları ve üvenlik
12. Hafta Kişisel ve makine koruyucuları
13. Hafta Psiko-sosyolojik yaklaşımlar
14. Hafta Meslek hastalıkları, iş motivasyonu
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR(1) Kroemer, K, Kroemer, H, (2001) Ergonomics, Prentice Hall;
(2) Erkan, N, (2000) Ergonomi, MPM Yayınları;
(3) Bridger, R.S, (2002) Introduction to Ergonomics, McGraw Hill
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev420
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi1411154
Final Sınavına Hazırlık12525
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12525
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler41456
Toplam İş Yükü306
Toplam İş Yükü / 3010,2
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8
P1  X              
P2    X            
P3    X            
P4                X
P5    X            
P6      X          
P7          X      
P8  X           X   X  
P9        X        
P10               
P11            X