DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Yusuf Tansel İç
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Endüstriyel sistemleri, sistem dinamiği yaklaşımı ile değerlendirebilir 2) Dinamik sistemlerdeki temel yapıyı tanımlayabilir 3) Sistem dinamiği yaklaşımının temel adımları olan etki ve akış diyagramlarını oluşturabilir 4) Sistem dinamiği yöntemlerine hakim olma becerisi kazanır
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Sistem dinamiğinin gelişimi. Bilimsel evrim içindeki yeri. Sistem dinamiği yaklaşımının açıklanması. Yönteminin ve uygulama alanlarının incelenmesi. Dinamik sistemlerdeki temel yapının incelenmesi. Sistem dinamiği yaklaşımının temel adımları olan etki diyagramının ve akış diyagramının oluşturulması. Dynamo denklemlerinin hazırlanması. Pozitif ve negatif geri bildirim çevrimleri ve S-biçimli büyüme davranışlarının araştırılması. Endüstriyel sistemlerin, sistem dinamiği yaklaşımı ile incelenmesi |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Sistem dinamiğinin gelişimi | 2. Hafta | Sistem dinamiğinin bilimsel evrim içindeki yeri | 3. Hafta | Sistem dinamiği yaklaşımının açıklanması | 4. Hafta | Sistem dinamiği yönteminin incelenmesi | 5. Hafta | Sistem dinamiğinin uygulama alanlarının incelenmesi | 6. Hafta | Dinamik sistemlerdeki temel yapının incelenmesi. | 7. Hafta | Sistem dinamiği yaklaşımının temel adımlarından olan etki diyagramının oluşturulması. | 8. Hafta | ARA SINAV | 9. Hafta | Dynamo denklemlerinin hazırlanması. | 10. Hafta | Pozitif geri bildirim çevrimi | 11. Hafta | Negatif geri bildirim çevrimi | 12. Hafta | S-biçimli büyüme davranışlarının araştırılması | 13. Hafta | Endüstriyel sistemlerin, sistem dinamiği yaklaşımı ile incelenmesi | 14. Hafta | Proje Sunuşları |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | (1) Robert L. Woods, Kent L. Lawrence,Modeling and Simulation of Dynamic Systems: Modelling and Simulation, Prentice Hall |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Proje | 1 | 20 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 14 | 196 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 1 | 14 | 14 | Toplam İş Yükü | | | 306 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 10,2 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |