DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Andaç Töre Şamiloğlu
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi 2) Dijital/ayrık zamanlı dinamik sistem kontrolcüleri tasarlama becerisi 3) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 4) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Kontrol sistemlerinin zaman tanım bölgesi analizi, zaman yanıtı ile s- ve z-düzleminde kutupların yerleri arasındaki ilişki, frekans tanım bölgesi analizi. Ayrık kontrol sistemlerinin tasarımı: Seri kompanzasyon yöntemleri, ayrık kontrolörler, ayrık PID kontrolör tasarımı, sonlu zaman kontrolör tasarımı, genelleştirilmiş kontrolör tasarımı, durum geri-beslemeli sistem tasarımı. Maksimum ilkesiyle tasarım, optimal doğrusal ayrık regülatör tasarımı, ayrık durum izleyicileri tasarımı, dayanıklı sistem tasarımına giriş. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Kontrol sistemlerinin zaman tanım bölgesi analizi | 2. Hafta | Zaman yanıtı ile s- ve z-düzleminde kutupların yerleri arasındaki ilişki, Frekans tanım bölgesi analizi | 3. Hafta | Zaman yanıtı ile s- ve z-düzleminde kutupların yerleri arasındaki ilişki, Frekans tanım bölgesi analizi | 4. Hafta | Ayrık kontrol sistemlerinin tasarımı: Seri kompanzasyon yöntemleri | 5. Hafta | Ayrık kontrol sistemlerinin tasarımı: Ayrık PID kontrolör tasarımı | 6. Hafta | Ayrık kontrol sistemlerinin tasarımı: Sonlu zaman kontrolör tasarımı | 7. Hafta | Ayrık kontrol sistemlerinin tasarımı: Genelleştirilmiş kontrolör tasarımı | 8. Hafta | ARA SINAV | 9. Hafta | Ayrık kontrol sistemlerinin tasarımı: Durum geri-beslemeli sistem tasarımı | 10. Hafta | Maksimum ilkesiyle tasarım | 11. Hafta | Optimal doğrusal ayrık regülatör tasarımı | 12. Hafta | Ayrık durum izleyicileri tasarımı | 13. Hafta | Dayanıklı sistem tasarımına giriş | 14. Hafta | Dayanıklı sistem tasarımına giriş |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Discrete time control systems, Katsuhiko Ogata, Second edition |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 35 | Ödev | 6 | 20 | Toplam(%) | | 55 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 55 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 45 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 50 | 50 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 35 | 35 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 6 | 15 | 90 | Toplam İş Yükü | | | 291 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 9,7 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |