DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Andaç Töre Şamiloğlu
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi. 2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi. 3) Bir sistem, eleman ve projesi istenilen ihtiyaçları karşılayacak şekilde tasarlama becerisi. 4) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. 5) Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri ve modern mühendislik aygıtlarını kullanabilme becerisi.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Modern Kontrol Teorisine Giriş; Sistemin Durum Uzayında İfadesi; Durum Değişkeni, Durum Uzayı ve Denklemlerin Durum Uzayı Formu; Koordinat Dönüşümleri; Özdeğerler ve Özvektörler; Kanonik Formlar ve Bağımsız Sistemler; Sistemin Zaman Yanıtları; Durum Geçici Matris ve Laplace Dönüşüm Metotları; Kontrol edilebilirlik ve Gözlemlenebilirlik; Lyapunov Kararlılık Analizi; Durum Uzay Kontrolörü Tasarımı; Kutup Yerleştirme Yöntemi; Ackermann Formülü; Durum Uzay Gözlemleyicisi tasarımı; Servo Sistem Tasarımı; Kuadratik Optimal Kontrol Sistemleri; Tasarım Örnekleri |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Modern Kontrol Teorisine Giriş | 2. Hafta | Sistemin Durum Uzayında İfadesi, Durum Değişkeni | 3. Hafta | Durum Uzayı ve Denklemlerin Durum Uzayı Formu, Koordinat Dönüşümleri | 4. Hafta | Özdeğerler ve Özvektörler | 5. Hafta | Kanonik Formlar ve Bağımsız Sistemler | 6. Hafta | Sistemin Zaman Yanıtları | 7. Hafta | Durum Geçici Matris ve Laplace Dönüşüm Metotları | 8. Hafta | ARASINAV | 9. Hafta | Kontrol edilebilirlik ve Gözlemlenebilirlik, Lyapunov Kararlılık Analizi | 10. Hafta | Durum Uzay Kontrolörü Tasarımı, Kutup Yerleştirme Yöntemi | 11. Hafta | Ackermann Formülü, Durum Uzay Gözlemleyicisi tasarımı | 12. Hafta | Servo Sistem Tasarımı | 13. Hafta | Kuadratik Optimal Kontrol Sistemleri | 14. Hafta | Tasarım Örnekleri |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Linear system theory and design, Cho Tsong-Chen, Oxford Universty press |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Eğitim-Uygulama,Anlatım,Proje |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 35 | Ödev | 4 | 10 | Mini-Sınav | 2 | 5 | Devam | 1 | 5 | Toplam(%) | | 55 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 55 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 45 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 2 | 8 | 16 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 50 | 50 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 4 | 20 | 80 | Kısa Sınavlar | 2 | ,5 | 1 | Toplam İş Yükü | | | 293 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 9,76 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |