DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Barış Keçeci
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bir sistem, eleman ve prosesi istenilen ihtiyaçları karşılayacak şekilde tasarlama ve modelleme becerisi kazanır. 2) Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri ve modern mühendislik aygıtlarını kullanabilme becerisi kazanır. 3) Doğrusal karar modellerini çözebilme becerisi kazanır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Yöneylem Araştırmasının doğuşu ve gelişimi. Sistem yaklaşımı, disiplinlerarası araştırma ve bilimsel yöntem. Doğrusal programlamanın temel kavram ve çözüm yöntemlerii. Simpleks algoritması. duyarlılık analizleri. Ulaştırma ve atama problemleri; enkısa yol, yayılma ve enbüyük akış modelleri. Tam sayılı programlama. Dinamik programlama. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Yöneylem Araştırmasının Yöntembilimi | 2. Hafta | Doğrusal Programlama Örnekleri | 3. Hafta | Doğrusal Karar Modelinin Genel Yapısı, Temel İşlem ve Kavramlar | 4. Hafta | Doğrusal Programlamanın Temelleri ve Çözüm Yaklaşımları | 5. Hafta | Simpleks Algoritması | 6. Hafta | Simpleks Algoritmasının Uzantıları | 7. Hafta | Doğrusal Programlamada İkillik | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Duyarlılık Analizleri | 10. Hafta | Ulaştırma ve atama Modelleri | 11. Hafta | Enkısa yol, enbüyük akış ve yayılma problemleri | 12. Hafta | Tamsayılı doğrusal programlama | 13. Hafta | Hedef programlama | 14. Hafta | Bilgisayar uygulamaları |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | (1) Kara, İ. (2000) Doğrusal Programlama, Bilim Teknik Yayınevi. (2) Winston, W.L. (1994) Operations Research: Applications and Algorithms, Duxbury Press.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 35 | Mini-Sınav | 3 | 20 | Devam | 1 | 5 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 3 | 4 | 12 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 14 | 196 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 294 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 9,8 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |