DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Ulviye Bunyatova
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Tıpta belirli bir alanla ilgili temel bilimleri (fizik, kimya, biyoloji) ve mühendislik bilimlerini ileri düzeyde anlama ve uygulama becerisi kazanır. 2) Işıkla etkinleştirilen akıllı biyoyapıları nano ve mikro ölçekte algılama, tasarlama ve uygulama becerisi kazanır. 3) Özel alandaki fikir ve gelişmeleri inceleme becerisi kazanır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Işığın Doğası. Işık-yumuşak madde etkileşimi ;Biyomoleküllerin Işık Emilimi
Supramoleküler polimerler - fizikokimyasal özellikler için özel yapılar
Fotokimya Fototermal Terapy (PTT) Gelişmiş PTT-ler için tasarım, hedefleme ve duyarlı nano platformlar
Fotodinamik Tedavi (PDT) Fotodinamik PDT ; Işık duyarlılaştırıcılardan kaynaklanan Biyolojik Hasarlar; Fotodinamik terapi için ışığa duyarlılaştırıcıların tasarlanması: Stratejiler, zorluklar ve ümit verici gelişmeler
Fotoaktive biyomoleküller için yenilikçi yaklaşım. Hedeflenen tedavi için farklı malzeme türlerinin wLED ile aktive edilen nanokompozitlerin sonuçları üzerindeki etkileri
|
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Işığın Doğası. Işık-yumuşak madde etkileşimi | 2. Hafta | Biyomoleküllerin Işık Emilimi | 3. Hafta | Supramoleküler polimerler - fizikokimyasal özellikler için özel yapılar | 4. Hafta | Fotokimya | 5. Hafta | Fototermal Terapy (PTT) | 6. Hafta | Gelişmiş PTT-ler için tasarım, hedefleme ve duyarlı nano platformlar | 7. Hafta | Ara Sınav | 8. Hafta | Fotodinamik Tedavi (PDT) | 9. Hafta | Fotodinamik PDT ; Işık duyarlılaştırıcılardan kaynaklanan Biyolojik Hasarlar; Fotodinamik terapi için ışığa duyarlılaştırıcıların tasarlanması: Stratejiler, zorluklar ve ümit verici gelişmeler | 10. Hafta | Fotoaktive biyomoleküller için yenilikçi yaklaşım. Hedeflenen tedavi için farklı malzeme türlerinin wLED ile aktive edilen nanokompozitlerin sonuçları üzerindeki etkileri | 11. Hafta | Farklı malzeme türlerinin, sentez yöntemlerinin, malzeme morfolojilerinin ve yüzey modifikasyonlarının PTT/ PDT/ ve alternatif ışık yaklaşım (makale tabanlı) birikimleri üzerindeki etkileri | 12. Hafta | Foto termal ve fotodinamik terapilerde (makale tabanlı) kullanım için nanomalzemelerdeki gelişmeler | 13. Hafta | Proje sunumu | 14. Hafta | Proje sunumu | 15. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1. Molecular Biophysics. M.V. Volkenstein\ 1977 M.V. Volkenstein 977 Elsevier Inc. All rights reserved. https://doi.org/10.1016/B978-0-12-723150-1.X5001-8 2. Light-Matter Interaction: Physics and Engineering at the Nanoscale 1st Edition John Weiner, Frederico Nunes 3. Biophysics of DNA-Protein Interactions From Single Molecules to Biological Systems Editors: Williams, Mark C., Maher, III, L. James (Eds.)
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Soru-Cevap,Sunum,Tartışma,Anlatım |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 25 | Diğer | 1 | 30 | Toplam(%) | | 55 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 55 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 45 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 72 | 72 | Kısa Sınavlara hazırlık | 0 | 0 | 0 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 2 | 3 | 6 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 24 | 24 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 11 | 11 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 96 | 96 | Ödevler | 2 | 12 | 24 | Proje | 1 | 24 | 24 | Toplam İş Yükü | | | 299 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 9,96 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |