Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Görüntü işlemin tarihçesi ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur. 2) Sayısal görüntü modellerini öğrenir. 3) Uzamsal ve gri seviyesi çözülümlerini öğrenir. 4) Resim noktacıkları üzerindeki temel tanım ve işlemleri öğrenir ve uygular. 5) Görüntü üzerinde aritmetik ve mantık işlemlerini öğrenir ve uygular. 6) Görüntü iyileştirme ve süzme yöntemlerini öğrenir ve uygular.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bilgisayarla görmeye giriş, imge oluşumu, imge modeli, imge elde etme düzenleri, alt düzey görme problemleri: yumuşatma, ayrıt saptama, ayrıt bağlama, çok ölçekli yaklaşımlar, orta düzey görme problemleri: yüzey kurma, tonlamadan, hareketten ve stereo imgelerden şekil elde etme. Yüksek düzey görme problemleri: modele dayalı görme, anlamsal ağlar, genelleştirilmiş silindirler ve Hough dönüşümü.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Bilgisayarla görmeye giriş, imge oluşumu
2. Hafta
Bilgisayarla görmeye giriş, imge oluşumu
3. Hafta
İmge modeli, imge elde etme düzenleri
4. Hafta
İmge modeli, imge elde etme düzenleri
5. Hafta
Alt düzey görme problemleri: yumuşatma, ayrıt saptama, ayrıt bağlama, çok ölçekli yaklaşımlar
6. Hafta
Alt düzey görme problemleri: yumuşatma, ayrıt saptama, ayrıt bağlama, çok ölçekli yaklaşımlar
7. Hafta
Orta düzey görme problemleri: yüzey kurma, tonlamadan, hareketten ve stereo imgelerden şekil elde etme
8. Hafta
Arasınav
9. Hafta
Orta düzey görme problemleri: yüzey kurma, tonlamadan, hareketten ve stereo imgelerden şekil elde etme
10. Hafta
Yüksek düzey görme problemleri: modele dayalı görme, anlamsal ağlar, genelleştirilmiş silindirler
11. Hafta
Yüksek düzey görme problemleri: modele dayalı görme, anlamsal ağlar, genelleştirilmiş silindirler
12. Hafta
Yüksek düzey görme problemleri: modele dayalı görme, anlamsal ağlar, genelleştirilmiş silindirler
13. Hafta
Hough dönüşümü
14. Hafta
Hough dönüşümü
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1. Digital Image Processing, Rafael C. Gonzales and Richard E. Woods, Printice Hall, 2002.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Sunum,Anlatım,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
25
Ödev
1
25
Mini-Sınav
2
15
Devam
1
5
Toplam(%)
70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
70
Finalin Başarıya Oranı(%)
30
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
3
3
Kısa Sınavlara hazırlık
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
8
112
Final Sınavına Hazırlık
1
40
40
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
30
30
Laboratuvar
0
0
0
Final Sınavı
1
3
3
Ödevler
2
35
70
Toplam İş Yükü
300
Toplam İş Yükü / 30
10
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ