DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Barış Keçeci
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır 2) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 3) Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri ve modern mühendislik aygıtlarını kullanabilme becerisi kazanır 4) Dağıtım sistemlerini açıklayabilir 5) Stok modellerini ve indirim modellerini tanımlar 6) Dağıtım süreci tasarlayabilir, yer seçimi ve yerleşimini açıklyabilir 7) Araç rotalamayı ve çizelgelemeyi açıklayabilir 8) Yöneylem araştırması yöntemlerini dağıtım sistemi tasarımı problemlerine uygulayabilir
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu derste, atama, ulaştırma, serim modelleri hatırlatılarak lojistik problemler üzerinde durulur. Daha sonra araç rotalama ve araç çizelgeleme problemleri, modelleri bunların uygulamaları ve çözüm yöntemleri tartışılır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Dağıtım Sistemlerine Giriş | 2. Hafta | Üretim-dağıtım sistemlerinde dağıtım ağının tasarımı | 3. Hafta | Nakliye/lojistik firmalarında dağıtım ağı tasarımı | 4. Hafta | Tek aşamalı yer seçimi problemleri ve çözüm yöntemleri | 5. Hafta | Çok aşamalı yer seçimi problemleri ve çözüm yöntemleri | 6. Hafta | Yer seçimi problemlerinde çözüm yöntemleri | 7. Hafta | Tesis yerleşimi | 8. Hafta | Arasınav | 9. Hafta | Stok modelleri | 10. Hafta | İndirim modelleri | 11. Hafta | Doğrudan dağıtım sistemleri | 12. Hafta | Rotalı dağıtım sistemleri, araç rotalama problemi ve çözüm yöntemleri | 13. Hafta | Araç rotalama ve çizelgeleme problemleri ve çözüm yöntemleri | 14. Hafta | Üretim ve dağıtımın birlikte planlanması |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | (1) Ghiani, G., Laporte, G., Musmanno, R. Introduction to Logistics Systems Planning and Control, Wiley, 2003. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Sorun/Problem Çözme |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Proje | 1 | 30 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 14 | 196 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 1 | 14 | 14 | Toplam İş Yükü | | | 306 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 10,2 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |