Anasayfa  »  Fen Bilimleri Enstitüsü »  Endüstri Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
DAĞITIM SİSTEMLERİNDE YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI END542 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Barış Keçeci
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır
2) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
3) Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri ve modern mühendislik aygıtlarını kullanabilme becerisi kazanır
4) Dağıtım sistemlerini açıklayabilir
5) Stok modellerini ve indirim modellerini tanımlar
6) Dağıtım süreci tasarlayabilir, yer seçimi ve yerleşimini açıklyabilir
7) Araç rotalamayı ve çizelgelemeyi açıklayabilir
8) Yöneylem araştırması yöntemlerini dağıtım sistemi tasarımı problemlerine uygulayabilir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste, atama, ulaştırma, serim modelleri hatırlatılarak lojistik problemler üzerinde durulur. Daha sonra araç rotalama ve araç çizelgeleme problemleri, modelleri bunların uygulamaları ve çözüm yöntemleri tartışılır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dağıtım Sistemlerine Giriş
2. Hafta Üretim-dağıtım sistemlerinde dağıtım ağının tasarımı
3. Hafta Nakliye/lojistik firmalarında dağıtım ağı tasarımı
4. Hafta Tek aşamalı yer seçimi problemleri ve çözüm yöntemleri
5. Hafta Çok aşamalı yer seçimi problemleri ve çözüm yöntemleri
6. Hafta Yer seçimi problemlerinde çözüm yöntemleri
7. Hafta Tesis yerleşimi
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Stok modelleri
10. Hafta İndirim modelleri
11. Hafta Doğrudan dağıtım sistemleri
12. Hafta Rotalı dağıtım sistemleri, araç rotalama problemi ve çözüm yöntemleri
13. Hafta Araç rotalama ve çizelgeleme problemleri ve çözüm yöntemleri
14. Hafta Üretim ve dağıtımın birlikte planlanması
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR(1) Ghiani, G., Laporte, G., Musmanno, R. Introduction to Logistics Systems Planning and Control, Wiley, 2003.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Proje130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi1414196
Final Sınavına Hazırlık12525
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12525
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler11414
Toplam İş Yükü306
Toplam İş Yükü / 3010,2
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8
P1  X   X   X       X     X
P2  X   X   X       X     X
P3      X     X   X   X   X
P4    X   X     X   X     X
P5        X        
P6        X        
P7               
P8               
P9        X   X      
P10               
P11        X