DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Berna Dengiz Doktor Öğretim Üyesi Tusan Derya
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi kaznaır 2) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır 3) Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri ve modern mühendislik aygıtlarını kullanabilme becerisi kazanır
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Sezgisel Yöntemler dersi, analitik çözüm yöntemlerinin yeterli olmadığı durumlarda, karar modellerinin özel yöntemlerle nasıl çözülebileceği üzerinde durur. Bu bağlamda, sezgisel algoritmaların genel özellikleri tartışılarak, yapay sinir ağları, genetik algoritmalar, yasaklı arama gibi yöntemler incelenir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | En iyileme, yerel eniyi, tümsel eniyi kavramlarının matematiksel temeli | 2. Hafta | NP-zor problemler ve çözüm karmaşıklığı | 3. Hafta | Temel sezgisel yöntemler: rassal arama algoritması, tepeye tırmanma algoritması | 4. Hafta | Bu algoritmaların örnek bir probleme uygulanması | 5. Hafta | Modern sezgisel algoritmalar hakkında genel bilgi ve örnekler | 6. Hafta | Evrimsel Algoritmaların temel prensipleri, çalışma şekli ve uygulama alanları | 7. Hafta | Seçilmiş bazı problemlerin Evrimsel Algoritmalar ile çözümü | 8. Hafta | Arasınav | 9. Hafta | Genetik algoritmanın temel prensipleri ve uygulama alanları | 10. Hafta | Seçilmiş bazı problemlerin Genetik Algoritma ile çözümü | 11. Hafta | Tavlama benzetiminin temel prensipleri ve uygulama alanları | 12. Hafta | Seçilmiş bazı problemlerin Tavlama Benzetimi algoritması ile çözümü | 13. Hafta | Tabu arama algoritmasının temel prensipleri ve uygulama alanları | 14. Hafta | Proje sunumları |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | "Modern Heuristic Techniques for Combinatorial Problems" Colin Reeves, John Wiley,1993 |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Sunum,Proje |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Proje | 1 | 30 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 14 | 196 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 1 | 14 | 14 | Toplam İş Yükü | | | 306 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 10,2 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |