DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Tusan Derya
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Çizelgeleme problemlerini tanımlayabilir. 2) Çizelgeleme problemlerinde performans ölçüsünü belirleyebilir. 3) Farklı çizelgeleme problemleri için uygun çözüm yaklaşımları geliştirebilir. 4) Çizelgeleme problemlerinin çözümlerini yorumlayabilir. 5) Farklı kriterlere göre farklı işleri sıralayabilir. 6) Farklı kriterlere göre birden fazla işi makinelere atayabilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Bu dersle ilişkili önerilen başka ders bulunmamaktadır. |
DERS TANIMI | Sıralama ve çizelgelemeye giriş, Notasyon, Çizelgeleme problemlerinin sınıflandırılması, performans kriterleri, Kompleksliği, Tek Makina Çizelgeleme Problemi, Tek Makina Çizelgeleme Problemi için Optimizasyon Yöntemleri, Akış Tipi Çizelgeleme Problemi ve Optimizasyon Yöntemleri, Akış Tipi Çizelgeleme Problemi için Heuristik Yöntemler |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Sıralama ve çizelgelemeye giriş, Notasyon, Çizelgeleme problemlerinin sınıflandırılması, performans kriterleri, Kompleksliği | 2. Hafta | Tek Makina Çizelgeleme Problemi Tek Makina Çizelgeleme Problemi için Optimizasyon Yöntemleri | 3. Hafta | Makina Çizelgeleme Problemi için Heuristik Yöntemler | 4. Hafta | Makina Çizelgeleme Problemi için MetaheuristikYöntemler | 5. Hafta | Makina Çizelgeleme Problemi için Erkenbitme ve Geçkalma cezaları | 6. Hafta | Temel Modelin Genişletilmesi | 7. Hafta | Paralel Makina Çizelgeleme Problemi | 8. Hafta | Akış Tipi Çizelgeleme Problemi ve Optimizasyon Yöntemleri | 9. Hafta | Ara sınav | 10. Hafta | Akış Tipi Çizelgeleme Problemi için Heuristik Yöntemler | 11. Hafta | Akış Tipi Çizelgeleme Problemi için Metaheuristik Yöntemler | 12. Hafta | İş Partisi Bölme Yaklaşımı | 13. Hafta | İş Gruplarının Çizelgelenmesi | 14. Hafta | Atölye Tipi Çizelgeleme Problemi ve Optimizasyon Yöntemleri |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1.Baker KR, Trietsch D., Principles of sequencing and scheduling. John Wiley & Sons, Inc., New Jersey, 2009. 2.Pinedo M., Scheduling: Theory, algorithms, and systems, 3rd edn. Prentice-Hall Inc., New Jersey, 2008.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Powerpoint sunuları ile desteklenmiş etkileşimli anlatım. |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 20 | Mini-Sınav | 1 | 25 | Proje | 1 | 25 | Toplam(%) | | 70 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 70 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 30 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 1 | 14 | 14 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 13 | 182 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 1 | 14 | 14 | Toplam İş Yükü | | | 306 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 10,2 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |