DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor İmdat Kara
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Doğrusal olmayan karar modellerinde yerel ve bütünsel eniyilik için gerekli ve yeterli koşulları açıklayailir 2) Doğrusal olmayan karar modellerini formülize edebilir ve çözebilir. 3) Doğrusal olmayan karar modellerini çözmek amacıyla oluşturulmuş paket programları kullanabilir ve sonuçlarını yorumlayabilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Doğrusal olmayan karar modeli. Konvekslik ve kareli biçimler. Tek değişkenli modellerin analitik ve sayısal çözümleri. Çok değişkenli modeller. Kuhn-Tucker koşulları. Analitik ve sayısal çözüm yöntemleri. Tam sayılı ve dinamik programlama. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Doğrusal Olmayan Karar Modeli: Örnekler | 2. Hafta | Yerel ve Bütünsel eniyilik: Konveks Küme ve Konveks Fonksiyonlar | 3. Hafta | Yerel ve Bütünsel eniyilik için gerekli ve yeterli koşullar | 4. Hafta | Tek Değişkenli modelin Analitik Çözümü | 5. Hafta | Tek Değişkenli modelin sayısal çözüm yöntemleri | 6. Hafta | Kareli Biçimler: Taylor Açılımı | 7. Hafta | Çok Değişkenli Kısıtsız Modelin Analitik Çözümü | 8. Hafta | Çok Değişkenli Kısıtsız Modelin Sayısal Çözümü | 9. Hafta | Ara sınav | 10. Hafta | Çok Değişkenli Kısıtlı Model: Lagrange Çarpanları | 11. Hafta | Çok Değişkenli Genel Model: KKT Koşulları | 12. Hafta | Kareli Programlama | 13. Hafta | Çok Değişkenli Kısıtlı Model: Paket Programlar | 14. Hafta | Çok Değişkenli Kısıtlı Model: Paket Programlar |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Ders Notları Winston, Wayne L., Operations Research, Duxbury Press, 3rd Edition, 1994. Kara, İmdat, Yöneylem Araştırması: Doğrusal Olmayan Modeller, Anadolu Üniversitesi Basımevi, 1986 M.S. Bazara, C.M.Shetty, Nonlinear Programming, John Wiley, New York, 1979
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Mini-Sınav | 1 | 10 | Proje | 2 | 15 | Toplam(%) | | 55 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 55 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 45 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 1 | 14 | 14 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 13 | 182 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 1 | 14 | 14 | Toplam İş Yükü | | | 306 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 10,2 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |