DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Çizelgeleme problemlerini tanımlayabilir. 2) Çizelgeleme problemlerinde performans ölçüsünü belirleyebilir. 3) Farklı çizelgeleme problemleri için uygun çözüm yaklaşımları geliştirebilir. 4) Çizelgeleme problemlerinin çözümlerini yorumlayabilir. 5) Farklı kriterlere göre farklı işleri sıralayabilir. 6) Farklı kriterlere göre birden fazla işi makinelere atayabilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | - |
DERS TANIMI | Üretim sistemlerinde planlama ve çizelgeleme problemleri, Tek işlemli ve çok işlemli çizelgeleme problemleri için matematiksel maddeler ve sezgisel yöntemler. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | 1. Hafta Sıralama ve çizelgelemeye giriş, Notasyon, Çizelgeleme problemlerinin sınıflandırılması, performans kriterleri, Kompleksliği | 2. Hafta | 2. Hafta Tek Makina Çizelgeleme Problemi Tek Makina Çizelgeleme Problemi için Optimizasyon Yöntemleri | 3. Hafta | 3. Hafta Makina Çizelgeleme Problemi için Heuristik Yöntemler | 4. Hafta | 4. Hafta Makina Çizelgeleme Problemi için MetaheuristikYöntemler | 5. Hafta | 5. Hafta Makina Çizelgeleme Problemi için Erkenbitme ve Geçkalma cezaları | 6. Hafta | 6. Hafta Temel Modelin Genişletilmesi | 7. Hafta | 7. Hafta Paralel Makina Çizelgeleme Problemi | 8. Hafta | 8. Hafta Akış Tipi Çizelgeleme Problemi ve Optimizasyon Yöntemleri | 9. Hafta | 9. Hafta Ara sınav | 10. Hafta | 10. Hafta Akış Tipi Çizelgeleme Problemi için Heuristik Yöntemler | 11. Hafta | 11. Hafta Akış Tipi Çizelgeleme Problemi için Metaheuristik Yöntemler | 12. Hafta | 12. Hafta İş Partisi Bölme Yaklaşımı | 13. Hafta | 13. Hafta İş Gruplarının Çizelgelenmesi | 14. Hafta | 14. Hafta Atölye Tipi Çizelgeleme Problemi ve Optimizasyon Yöntemleri |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1.Baker KR, Trietsch D., Principles of sequencing and scheduling. John Wiley & Sons, Inc., New Jersey, 2009. 2.Pinedo M., Scheduling: Theory, algorithms, and systems, 3rd edn. Prentice-Hall Inc., New Jersey, 2008. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Powerpoint sunuları ile desteklenmiş etkileşimli anlatım. |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 14 | 196 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 292 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 9,73 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |