Anasayfa  »  Fen Bilimleri Enstitüsü »  Elektrik Elektronik Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
GÜNEŞ HÜCRESİ TEKNOLOJİLERİ I EEM556 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Yenilebilir enerjiye duyulan ihtiyacı bilir.
2) Işık-madde etkileşimini ve fotovoltaik güneş hücrelerinin çalışma prensibini açıklayabilir.
3) Fotovoltaik güneş hücrelerinin tasarımını gerçekleştirebilir.
4) Güneş hücresi üretimini ve karakterizasyon yöntemlerini öğrenir.
5) Güneş hücrelerinde yenilikçi teknolojilerin gelişimi ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok.
DERS TANIMI Güneş spektrumunun daha büyük bölümünü soğurarak yüksek verim sağlayabilen güneş pillerinin yapısını ve çalışmasını öğrenme; yeni fotovoltaik pil teknolojilerini inceleme ve güneş pili verimini yükseltmeye yönelik fikirler üretme.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Enerji İhtiyacı ve Güneş Enerjisi
2. Hafta Güneş Işınımının Karakteristiği
3. Hafta Işığın Soğurulması ve Yansıması
4. Hafta Yarıiletken Fiziğinin Temelleri
5. Hafta Yarıiletkenlerde Yük Taşıyıcıların Üretimi, Taşınımı ve Rekombinasyonu
6. Hafta pn Eklemler
7. Hafta Arasınav
8. Hafta Güneş Hücrelerinin Temelleri
9. Hafta Güneş Hücrelerinin Tasarımı ve Işığın Yönetimi
10. Hafta Güneş Hücresi Teknolojilerindeki Gelişmeler: Birinci, İkinci ve Üçüncü Nesil Güneş Hücreleri
11. Hafta Güneş Hücrelerinin Fabrikasyonu
12. Hafta Güneş Hücrelerinin Karakterizasyonu
13. Hafta Fotovoltaik Paneller
14. Hafta Güneş Hücrelerinin Uygulamaları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Physics of Solar Cells, Peter Würfel, Wiley-VCH, (2009),
2. The Physics of Solar Cells, Jenny Nelson, Imperial College Press, (2004),
3. Materials Concepts for Solar Cells, Thomas Dittrich, Imperial College Press, (2018),
4. Advances in Thin-fim solar Cells, I.M. Dharmadasa, Jenny Standford Publishing, (2018).
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav133
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi148112
Final Sınavına Hazırlık14040
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık13030
Laboratuvar000
Final Sınavı133
Ödevler23570
Toplam İş Yükü300
Toplam İş Yükü / 3010
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X      
P2         
P3  X   X      
P4  X   X      
P5         
P6    X      
P7         
P8         
P9         
P10  X   X      
P11