DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Yenilebilir enerjiye duyulan ihtiyacı bilir. 2) Işık-madde etkileşimini ve fotovoltaik güneş hücrelerinin çalışma prensibini açıklayabilir. 3) Fotovoltaik güneş hücrelerinin tasarımını gerçekleştirebilir. 4) Güneş hücresi üretimini ve karakterizasyon yöntemlerini öğrenir. 5) Güneş hücrelerinde yenilikçi teknolojilerin gelişimi ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok. |
DERS TANIMI | Güneş spektrumunun daha büyük bölümünü soğurarak yüksek verim sağlayabilen güneş pillerinin yapısını ve çalışmasını öğrenme; yeni fotovoltaik pil teknolojilerini inceleme ve güneş pili verimini yükseltmeye yönelik fikirler üretme. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Enerji İhtiyacı ve Güneş Enerjisi | 2. Hafta | Güneş Işınımının Karakteristiği | 3. Hafta | Işığın Soğurulması ve Yansıması | 4. Hafta | Yarıiletken Fiziğinin Temelleri | 5. Hafta | Yarıiletkenlerde Yük Taşıyıcıların Üretimi, Taşınımı ve Rekombinasyonu | 6. Hafta | pn Eklemler | 7. Hafta | Arasınav | 8. Hafta | Güneş Hücrelerinin Temelleri | 9. Hafta | Güneş Hücrelerinin Tasarımı ve Işığın Yönetimi | 10. Hafta | Güneş Hücresi Teknolojilerindeki Gelişmeler: Birinci, İkinci ve Üçüncü Nesil Güneş Hücreleri | 11. Hafta | Güneş Hücrelerinin Fabrikasyonu | 12. Hafta | Güneş Hücrelerinin Karakterizasyonu | 13. Hafta | Fotovoltaik Paneller | 14. Hafta | Güneş Hücrelerinin Uygulamaları |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1. Physics of Solar Cells, Peter Würfel, Wiley-VCH, (2009), 2. The Physics of Solar Cells, Jenny Nelson, Imperial College Press, (2004), 3. Materials Concepts for Solar Cells, Thomas Dittrich, Imperial College Press, (2018), 4. Advances in Thin-fim solar Cells, I.M. Dharmadasa, Jenny Standford Publishing, (2018). |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 30 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Kısa Sınavlara hazırlık | 0 | 0 | 0 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 8 | 112 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 40 | 40 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | 2 | 35 | 70 | Toplam İş Yükü | | | 300 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 10 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |