Anasayfa  »  Fen Bilimleri Enstitüsü »  Elektrik Elektronik Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
GÖRÜNTÜ İŞLEM EEM509 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Murat Emin Akata
Doktor Öğretim Üyesi Deniz Karaçor
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Görüntü işlemin tarihçesi ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur.
2) Sayısal görüntü modellerini öğrenir.
3) Uzamsal ve gri seviyesi çözülümlerini öğrenir.
4) Resim noktacıkları üzerindeki temel tanım ve işlemleri öğrenir ve uygular.
5) Görüntü üzerinde aritmetik ve mantık işlemlerini öğrenir ve uygular.
6) Görüntü iyileştirme ve süzme yöntemlerini öğrenir ve uygular.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBilgisayarla görmeye giriş, imge oluşumu, imge modeli, imge elde etme düzenleri, alt düzey görme problemleri: yumuşatma, ayrıt saptama, ayrıt bağlama, çok ölçekli yaklaşımlar, orta düzey görme problemleri: yüzey kurma, tonlamadan, hareketten ve stereo imgelerden şekil elde etme. Yüksek düzey görme problemleri: modele dayalı görme, anlamsal ağlar, genelleştirilmiş silindirler ve Hough dönüşümü.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Bilgisayarla görmeye giriş, imge oluşumu
2. Hafta Bilgisayarla görmeye giriş, imge oluşumu
3. Hafta İmge modeli, imge elde etme düzenleri
4. Hafta İmge modeli, imge elde etme düzenleri
5. Hafta Alt düzey görme problemleri: yumuşatma, ayrıt saptama, ayrıt bağlama, çok ölçekli yaklaşımlar
6. Hafta Alt düzey görme problemleri: yumuşatma, ayrıt saptama, ayrıt bağlama, çok ölçekli yaklaşımlar
7. Hafta Orta düzey görme problemleri: yüzey kurma, tonlamadan, hareketten ve stereo imgelerden şekil elde etme
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Orta düzey görme problemleri: yüzey kurma, tonlamadan, hareketten ve stereo imgelerden şekil elde etme
10. Hafta Yüksek düzey görme problemleri: modele dayalı görme, anlamsal ağlar, genelleştirilmiş silindirler
11. Hafta Yüksek düzey görme problemleri: modele dayalı görme, anlamsal ağlar, genelleştirilmiş silindirler
12. Hafta Yüksek düzey görme problemleri: modele dayalı görme, anlamsal ağlar, genelleştirilmiş silindirler
13. Hafta Hough dönüşümü
14. Hafta Hough dönüşümü
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Digital Image Processing, Rafael C. Gonzales and Richard E. Woods, Prentice Hall, 2002
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Sunum,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav125
Ödev125
Mini-Sınav215
Devam15
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav133
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi148112
Final Sınavına Hazırlık14040
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık13030
Laboratuvar000
Final Sınavı133
Ödevler23570
Toplam İş Yükü300
Toplam İş Yükü / 3010
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1           
P2  X   X   X   X   X   X
P3  X   X   X   X   X   X
P4    X   X   X   X   X
P5    X   X   X   X   X
P6           
P7           
P8           
P9           
P10           
P11