DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Mustafa Sert
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Nesne yönelimli genel kavram ve ilkeleri bilir. 2) Şelale yazılım geliştirme modelini bilir ve uygular. 3) Döngülü ve Evrimsel Yazılım geliştirme ilkelerini bilir ve uygular. 4) Nesnel sistemlerin analiz ve tasarımında UML modelleme dilini kullanır. 5) GRASP ve GoF tasarım ilkelerini bilir ve uygular.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Nesne yönelimli temel kavram ve ilkeler. Nesne yönelimli analiz ve tasarım. Döngülü ve Evrimsel Geliştirim. Agile Pratikler ve Bileşik Süreç (UP). UML ile görsel modelleme. UP Faz: Inception (Kullanım-Durum ve diğer gereksinimler).
UP Faz: Elaboration Döngüsü 1 (Alan Modelleri ve Sistem Sıra Şemaları). Gereksinimden Tasarıma Geçiş: Mantıksal Mimari.
UML Paket ve Etkileşim Şemaları; UML Sınıf Şeması. Görünürlük için Tasarım. Tasarımdan Koda Eşleme. UML Aktivite ve Durum Makinaları Şemaları. Desenler ile Tasarım - GRASP/GoF. UP Faz: Elaboration Döngü 3 (Mimari Analiz, Süreç Modelleme)
|
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Nesne yönelimli temel kavram ve ilkeler; | 2. Hafta | Nesne yönelimli analiz ve tasarım; | 3. Hafta | Döngülü ve Evrimsel Geliştirim; | 4. Hafta | Agile Pratikler ve Bileşik Süreç (UP), | 5. Hafta | UML ile görsel modelleme; | 6. Hafta | UP Faz: Inception (Kullanım-Durum ve diğer gereksinimler); | 7. Hafta | UP Faz: Elaboration Döngüsü 1 (Alan Modelleri ve Sistem Sıra Şemaları); | 8. Hafta | Ara-sınav | 9. Hafta | Gereksinimden Tasarıma Geçiş: Mantıksal Mimari | 10. Hafta | UML Paket ve Etkileşim Şemaları; UML Sınıf Şeması | 11. Hafta | Görünürlük için Tasarım | 12. Hafta | Tasarımdan Koda Eşleme, UML Aktivite ve State-Machine Şemaları | 13. Hafta | Desenler ile Tasarım - GRASP/GoF | 14. Hafta | UP Faz: Elaboration Döngü 3 (Mimari Analiz, Süreç Modelleme) |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1. Larman, C., "Applying UML and Patterns: An introduction to Object-Oriented Analysis and Design and Iterative Development", Prentice Hall, (2005). |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Sunum,Eğitim-Uygulama,Sorun/Problem Çözme,Proje,Rapor Hazırlama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 15 | Proje | 1 | 15 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 11 | 154 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 69 | 69 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 44 | 44 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 313 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 10,43 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |