Anasayfa  »  Fen Bilimleri Enstitüsü »  Bilgisayar Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
YAZILIM TASARIM DESENLERİ BİL532 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Mustafa Sert
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Nesne yönelimli programlama tekniklerini bilir ve uygular.
2) Nesnel ve ilgiye yönelik yazılım tasarım ilkelerini bilir.
3) Yazılım mimari tasarım ilkelerini spesifik problemlere nasıl uygulayacağını bilir.
4) Yazılım tasarım desenlerini bilir ve uygular.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMINesneye yönelik analiz ve tasarıma genel bakış. İlgiye yönelik tasarım. Mimari tasarım ilkeleri ve desenleri. Yazılım tasarım desenlerine giriş. Bağlaşım ve uyum. Yaratımsal, yapısal ve davranışsal desenler. Antidesenler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Nesneye yönelik analiz ve tasarıma genel bakış.
2. Hafta İlgiye yönelik tasarım.
3. Hafta İlgiye yönelik tasarım.
4. Hafta Mimari tasarım ilkeleri ve desenleri.
5. Hafta Mimari tasarım ilkeleri ve desenleri.
6. Hafta Yazılım tasarım desenlerine giriş.
7. Hafta Yazılım tasarım desenlerine giriş.
8. Hafta Ara-sınav
9. Hafta Bağlaşım ve uyum.
10. Hafta Bağlaşım ve uyum.
11. Hafta Yaratımsal, yapısal ve davranışsal desenler.
12. Hafta Yaratımsal, yapısal ve davranışsal desenler.
13. Hafta Antidesenler.
14. Hafta Antidesenler.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Object-Oriented Software Engineering: Using UML, Patterns, and Java, 2nd Edition, B. Bruegge and A. H. Dutoit, Prentice Hall, 2003.
2. Aspect-Oriented Analysis and Design: The Theme Approach, S. Clarke and E. Baniassad, Addison-Wesley Professional, 2005
3. Documenting Software Architectures: Views and Beyond, 2/E, Paul Clements et al., Addison Wesley.
4. Design Patterns: Elements of Reusable Object Oriented Software, E. Gamma, R. Helm, R. Johnson, and J. Vlissides, Addison -Wesley Professional, 1995
5. Larman, C., "Applying UML and Patterns: An introduction to Object-Oriented Analysis and Design and Iterative Development", Prentice Hall, (2005).
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Sorun/Problem Çözme,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Mini-Sınav115
Proje115
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi1411154
Final Sınavına Hazırlık16969
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık14444
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Toplam İş Yükü313
Toplam İş Yükü / 3010,43
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2  X   X   X   X
P3  X   X   X   X
P4    X   X   X
P5  X   X   X  
P6      X  
P7      X  
P8  X   X   X   X
P9    X   X  
P10      X  
P11      X  
P12  X   X   X   X