Anasayfa  »  Fen Bilimleri Enstitüsü »  Bilgisayar Mühendisliği Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
BİLGİ GERİ GETİRİMİ BİL631 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Bilgiye erişimde kullanılan kuramsal ve modelleme problemlerini bilir.
2) Otomatik indeksleme, arama ve çıktıların derecelendirilmesinde kullanılan teknikleri bilir.
3) Otomatik sınıflamada kullanılan klasik ve kullanıcı yönlü yaklaşımlar hakkında bilgi sahibidir.
4) Karar modellerini ve otomatik öğrenmenin rollerini bilir.
5) Ders içeriği kapsamındaki süreçlerin tümevarımla öğrenilmesinin önemini kavrar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBilgiye erişimde kuramsal ve modelleme sorunları: otomatik indeksleme. Arama ve çıktıların derecelendirilmesi için teknikler. Erişim çıktısının değerlendirilmesi. Otomatik sınıflama için klasik ve kullanıcı yönlü yaklaşımlar. İlgili geri besleme. Markov modelleri. Dağıtılmış erişim. Belge süzme. Çapraz dilli erişim. Karar modellerini ve otomatik öğrenmenin rollerini, özellikle tümevarımla öğrenmenin yukarıdaki süreçlerdeki önemi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Bilgiye erişimde kuramsal ve modelleme sorunları: otomatik indeksleme
2. Hafta Arama ve çıktıların derecelendirilmesi için teknikler
3. Hafta Erişim çıktısının değerlendirilmesi
4. Hafta Otomatik sınıflama için klasik ve kullanıcı yönlü yaklaşımlar
5. Hafta İlgili geri besleme
6. Hafta Markov modelleri
7. Hafta Markov modelleri
8. Hafta Ara-sınav
9. Hafta Dağıtılmış erişim
10. Hafta Belge süzme
11. Hafta Çapraz dilli erişim
12. Hafta Çapraz dilli erişim
13. Hafta Karar modellerini ve otomatik öğrenmenin rollerini, özellikle tümevarımla öğrenmenin yukarıdaki süreçlerdeki önemi.
14. Hafta Karar modellerini ve otomatik öğrenmenin rollerini, özellikle tümevarımla öğrenmenin yukarıdaki süreçlerdeki önemi.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Manning, C.D., Raghavan, P. & Schütze, H., "Introduction to Information Retrieval", Cambridge University Press, (2008).
2. Baeza-Yates, R. & Ribeiro-Neto, B., "Modern Information Retrieval: The Concepts and Technology behind Search", 2nd Edition, Addison-Wesley, (2011).
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Sunum,Eğitim-Uygulama,Sorun/Problem Çözme,Proje,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev110
Proje120
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi1411154
Final Sınavına Hazırlık16969
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık14444
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Toplam İş Yükü313
Toplam İş Yükü / 3010,43
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1        X  
P2      X   X   X
P3    X       X
P4    X   X     X
P5    X      
P6  X        
P7  X     X    
P8  X        
P9    X      
P10    X      
P11    X      
P12  X