Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Psikoloji Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MÜLTECİ PSİKOLOJİSİ PSY493 - 3 + 0 6

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Göç ve zorunlu göçle ilişkili temel kavramları bilir.
2) Sığınmacı ve mülteci olmanın bireyleri sosyal ve psikolojik olarak nasıl etkilediğine dair bilgi sahibi olur.
3) Sığınmacı ve mülteciler arasındaki çocuklar, refakatsiz çocuklar gibi belirli risk gruplarının psikolojik özellikleri hakkında bilgi sahibi olur.
4) Mültecilerle çalışmanın temel ilkelerini öğrenir.
5) Çok kültürlülük yaklaşımının temel ilkelerini öğrenir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersin temel amacı öğrencilere sığınmacı ve mülteciler hakkında psikolojik bir bakış açısı kazandırmaktır. İlgili ders konuları çokkültürlülük yaklaşımıyla ele alınacaktır. Derste ele alınacak konular şunlardır: Mülteci psikolojisine giriş, temel kavramlar ve göçmenlik statüleri, mülteci hareketlerinin nedenleri, mülteci ve sığınmacılarda psikolojik sağlık, travma ve başa çıkma, kalıpyargı, önyargı ve ayrımcılığın etkileri, gelişimsel risk grupları (çocuklar, refakatsiz çocuklar vb), cinsiyet rolleriyle ilişkili risk grupları (kadınlar, LGBT bireyler vb), sağlık ve eğitim konuları, sosyal entegrasyon ve uyum, mültecilerle çalışmanın temel ilkeleri, uygulamada çok kültürlülük yaklaşımı ve literatür sentezi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş
2. Hafta Temel Kavramlar ve Göçmenlik Statüleri
3. Hafta Mülteci Hareketlerinin Nedenleri
4. Hafta Psikolojik Sağlık
5. Hafta Travma ve Başa Çıkma
6. Hafta Kalıpyargı, Önyargı ve Ayrımcılığın Etkileri
7. Hafta Gelişimsel Risk Grupları (Çocuklar, Refakatsiz Çocuklar vb)
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Cinsiyet Rolleriyle İlişkili Risk Grupları (Kadınlar, LGBT bireyler vb)
10. Hafta Sağlık ve Eğitim Konuları
11. Hafta Sosyal Entegrasyon ve Uyum
12. Hafta Mültecilerle Çalışmanın Temel İlkeleri
13. Hafta Uygulamada Çokkültürlülük Yaklaşımı
14. Hafta Değerlendirme ve Kapanış
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARSher, L. ve Vilens, A. (2010). Immigration and mental health: Stress, psychiatric disorders and suicidal behavior among immigrants and refugees. NY: Nova Science Publishers.
Simich, L. ve Andermann, L. (2014). Refuge and resilience: Promoting resilience and mental health among resettled refugees and forced migrants. NY: Springer.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama,Soru-Cevap,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav150
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14570
Final Sınavına Hazırlık13535
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık13030
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Toplam İş Yükü179
Toplam İş Yükü / 305,96
Dersin AKTS Kredisi6
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2  X   X   X   X   X
P3      X   X   X
P4  X   X       X
P5         
P6         
P7         
P8         
P9         
P10  X        
P11  X        
P12  X         X
P13  X   X   X   X   X