DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 6 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Trafik Psikolojisi alanında kullanılan çeşitli kuram ve kavramları açıklar. 2) Trafik psikolojisi alanında kullanılan ölçme yöntemlerini açıklar. 3) Beyinde yıllar içinde ortaya çıkan ve sürücü davranışlarına yansıyan değişimler ve riskleri karşılaştırır. 4) Sürücü davranışlarını etkileyen "normal" ve "normal olmayan" zihinsel süreçleri tanımlar. 5) Riskli sürücülük ile ilişkili faktörleri belirler.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu derste öğrenciler, trafikte insan faktörü ve insan davranışını etkileyen unsurlar hakkında bilgi sahibi olurlar. Trafikte sürücü davranışının nasıl daha güvenli olabileceği, kazaların nasıl önlenebileceği ve trafik güvenliğinin nasıl sağlanabileceği dersin temel amacını oluşturur. Bu bağlamda, derste dikkat ve algı problemleri ve madde kullanımı ve trafik gibi konular işlenmektedir. Ayrıca, sürücü davranışlarını, becerilerini ve tutumlarını ölçmek ve değerlendirmek amacıyla ölçüm araçları geliştirmek ve sürücülerin rehabilitasyonu ve eğitimi dersin kapsamları arasındadır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Trafik Psikolojisi Alanındaki Kuramlar ve Kavramlar | 2. Hafta | Trafik Psikolojisi Alanındaki Araştırma Yöntemleri | 3. Hafta | Trafik Psikolojisi Alanındaki Ölçme Yöntemleri | 4. Hafta | Trafik Psikolojisi Alanındaki Ölçme Yöntemleri (devam) | 5. Hafta | Genç Sürücüler Açısından Nörobilimin Bulguları | 6. Hafta | Yaşlı Sürücüler Açısından Nörobilimin Bulguları | 7. Hafta | Görsel Dikkat | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Sosyal, Kişilik ve Duygusal Sınırlamalar | 10. Hafta | Akıl Sağlığı ve Sürücü Davranışları | 11. Hafta | Temel Sorunlu Davranışlar | 12. Hafta | Temel Sorunlu Davranışlar (devam) | 13. Hafta | Sorunlu ve İncinebilir Yol Kullanıcıları | 14. Hafta | Risk Azaltmaya Yönelik Karşıt Yöntemler |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Porter, B. E. (2011). Handbook of traffic psychology. San Diego: Elsevier. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma,Proje |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 25 | Mini-Sınav | 1 | 20 | Proje | 1 | 30 | Toplam(%) | | 75 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 75 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 25 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | 1 | 10 | 10 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Proje | 1 | 20 | 20 | Toplam İş Yükü | | | 175 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,83 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 6 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |