DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 6 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Özel eğitimin temel kavram, kuram ve tekniklerini karşılaştırır. 2) Özel eğitim alanındaki çağdaş terminolojiyi ilgili alanda faydalı olacak şekilde yorumlar. 3) Farklı güçlüklerin tanısı, tanımlanması ve karakteristikleri hakkında bilgi sahibi olarak bunlar arasındaki ilişkileri kurar. 4) Özel eğitime gereksinim duyan bireyler ve aileleri için hizmet sunma seçeneklerini değerlendirir. 5) Özel eğitime gereksinim duyan bireylerin sosyal ve eğitsel ihtiyaçlarını karşılamak için genel yöntem ve stratejileri analiz eder.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu derste öğrenciler, farklı problemlerden dolayı özel ve kişisel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin eğitimleriyle ilgili temel bilgileri öğrenirler. Özel eğitim gerektiren farklı problemler ve eğitim programları hakkında bilgi sahibi olurlar. Derste ele alınacak konular şunlardır: Zihin engellilerin eğitimi, davranış değiştirme, temel beceri kazandırımı, özel eğitimde ihtiyaç belirleme, bireysel farklılıklar ve psikolojik yaklaşımlar, anne-baba eğitimi. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Özel Eğitime Giriş | 2. Hafta | Aileleri Anlamak | 3. Hafta | Kültürel Konular | 4. Hafta | Erken Çocukluk ve İlkokul Dönemi | 5. Hafta | Okul Yaşamından Yetişkin Yaşamına Geçiş | 6. Hafta | Öğrenme Güçlükleri | 7. Hafta | Davranış Bozuklukları | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Zihinsel Yetersizlikler | 10. Hafta | İletişim Bozuklukları | 11. Hafta | Ağır ve Çoklu Yetersizlikler | 12. Hafta | Otizm | 13. Hafta | Travmatik Beyin Hasarı | 14. Hafta | Aile Rehberliği |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | (Temel Kitap) Heward, W. L (2000). Exceptional children: An introduction to special education. (9. baskı). NJ: Prentice-Hall. (Önerilen Kaynaklar) Hardman, M. L., Drew, C. J. ve Egan, M. W. (2002). Human exceptionality: Society, school and family (7. baskı). Boston: Allyn and Bacon. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Proje,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 2 | 40 | Uygulama/Pratik | 5 | 10 | Proje | 1 | 20 | Toplam(%) | | 70 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 70 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 30 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 15 | 15 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Proje | 1 | 20 | 20 | Uygulama | 5 | 6 | 30 | Toplam İş Yükü | | | 177 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,9 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 6 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |