Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Psikoloji Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
YETİŞKİN KLİNİK DEĞERLENDİRME PSY461 - 3 + 0 6

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Yetişkin psikopatoloji değerlendirme süreçlerini açıklayabilirler.
2) Yetişkin klinik değerlendirme sürecinin tarihçesini özetleyebilirler.
3) Yetişkin klinik değerlendirme sürecinde uygulanan zeka, kişilik ve nöropsikolojik testleri psikopatoloji bilgisi ile ilişkilendirebilirler.
4) Yetişkin klinik değerlendirme sürecinde uygulanan testlerin işlevlerini açıklayabilirler.
5) Uygulanan testlerin uygun şekilde nasıl raporlanması gerektiğini açıklayabilir.
6) Etik yönergelere uygun bir biçimde bu testlerin uygulama sürecini kritik edebilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIYetişkin Klinik Değerlendirme dersi kapsamında Psikoloji Bölümü öğrencilerinin yetişkinlik döneminde deneyimlenen psikopatolojilerin klinik görünümlerinin nasıl olduğunu, psikopatolojik değerlendirme ve tanı koyma süreçlerinin nasıl yapıldığı konuları üzerinde durulacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Klinik Değerlendirme Süreci
2. Hafta Kültürel Yetkinlik ve Bilgi Toplama Süreci
3. Hafta Davranışsal Değerlendirme Süreci
4. Hafta Zekanın ölçümü ve Nörolojik Fonksiyon
5. Hafta Wechsler Zeka Testleri Tanıtımı: Çocuk ve Yetişkin
6. Hafta Nöropsikolojik Testlerin Klinik Değerlendirmede Kullanılması: Tarama ve Değerlendirme
7. Hafta Wisconsin Kart Eşleme, Stroop, Rey İşitsel Sözel Öğrenme ve Wechsler Bellek Testleri Tanıtımı
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Kişilik ve Klinik Değerlendirme Bağlamında Ölçümü
10. Hafta MMPI ve Rorschach testi ve Yarı yapılandırılmış ve Yapılandırılmış Görüşme Teknikleri Tanıtımı
11. Hafta Klinik Değerlendirme Sürecinde Kullanılan Kısa Testler
12. Hafta Klinik Testlerin Uygulanması Sürecinde Etik Sorumluluklar
13. Hafta Klinik Değerlendirme Sürecinde Test Sonuçlarının Raporlanması ve Paylaşılması
14. Hafta Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARGoldfinger, K. & Pomerantz, A. M. (2014) Psychological assessment and report writing. USA: SAGE.
Groth-Marnat, G. (2003) Handbook of Psychological Assessment, (4th ed.). New Jersey: John Wiley & Sons.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Sunum,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Mini-Sınav630
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık6848
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık13030
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Toplam İş Yükü179
Toplam İş Yükü / 305,96
Dersin AKTS Kredisi6
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1           
P2  X   X   X   X   X   X
P3      X   X   X   X
P4            X
P5           
P6           
P7          X  
P8  X   X   X   X   X  
P9      X   X   X   X
P10           
P11  X   X   X   X   X   X
P12            X
P13  X