Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Psikoloji Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÇOCUK KLİNİK DEĞERLENDİRME PSY460 - 3 + 0 6

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Çocukluk döneminde deneyimlenen psikopatolojilerin klinik değerlendirme ve tanı koyma süreçlerini tanırlar.
2) Çocukluk döneminde uygulanabilen çeşitli zeka testlerinin, kişilik testlerinin ve nöropsikolojik testlerin özelliklerini ayrıştırırlar.
3) Çocukluk döneminde uygulanabilen çeşitli zeka testlerinin, kişilik testlerinin ve nöropsikolojik testlerin uygulanma sürecini izlerler.
4) Çocukluk döneminde bir tedavinin planlanmasında, takip edilmesinde, sonucunun değerlendirilmesinde değerlendirme araçlarının nasıl kullanıldığına dair bilgi sahibi olurlar.
5) Rapor yazımında dikkat edilmesi gereken hususları açıklarlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders kapsamında Psikoloji Bölümü öğrencilerinin çocukluk döneminde deneyimlenen psikopatolojilerin klinik görünümlerinin nasıl olduğunu, psikopatolojik değerlendirme ve tanı koyma süreçlerinin nasıl yapıldığını öğrenmeleri hedeflenmektedir. Bu derste öğrenciler çocukluk döneminde uygulanabilen zeka testlerinin, nöropsikolojik testlerin, psikopatolojik değerlendirmeye yönelik olarak geliştirilen projektif testlerin özelliklerini öğrenir, uygulanışını gözlemler ve uygulama sonuçların nasıl raporlandırılacağına yönelik bilgi sahibi olurlar. Ayrıca öğrenciler, sınıf içi egzersizlerle bu değerlendirme araçlarının uygulama süreçlerine aşinalık kazanırlar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Çocukluk Dönemi Psikopatolojilerine Giriş
2. Hafta Nörogelişimsel Bozukluklar ve Klinik Değerlendirme
3. Hafta Davranım Bozuklukları ve Klinik Değerlendirme
4. Hafta Çocukluk Dönemi Anksiyete Bozuklukları, Kompulsif Bozukluklar ve Klinik Değerlendirme
5. Hafta Çocukluk Dönemi Duygudurum Bozuklukları ve Klinik Değerlendirme
6. Hafta Çocukluk Döneminde Yeme Bozuklukları ve Klinik Değerlendirme
7. Hafta Çocukluk ve Ergenlik Döneminde Madde Kullanım Bozuklukları ve Klinik Değerlendirme
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Çocukluk Dönemi Zeka Değerlendirmesi
10. Hafta Çocukluk Dönemi Psikopatolojik Değerlendirme
11. Hafta Çocukluk Dönemi Psikopatolojiyi Değerlendiren Ölçme Araçlarının Uygulanması
12. Hafta Çocukluk Dönemi Nöropsikolojik Değerlendirme
13. Hafta Çocukluk Dönemi Nöropsikolojik Ölçme Araçlarının Uygulanması
14. Hafta Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARWilmshurst, L. (2015). Child and adolescent psychopathology: A case book. USA: SAGE Publications.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav240
Uygulama/Pratik510
Proje120
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav212
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık12525
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Proje12020
Uygulama5630
Toplam İş Yükü177
Toplam İş Yükü / 305,9
Dersin AKTS Kredisi6
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X    
P2  X   X   X   X  
P3        X  
P4    X   X    
P5         
P6         
P7         
P8         
P9        X   X
P10  X        
P11  X   X   X   X   X
P12    X   X   X   X
P13  X   X   X   X   X