Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Psikoloji Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÇOCUK PSİKOPATOLOJİSİ PSY457 - 3 + 0 6

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Çocukluk döneminde normal ve anormal davranışı birbirinden ayırırlar.
2) Çocukluk dönemine ilişkin psikolojik bozuklukların sınıflandırılmasının tarihsel gelişimini izlerler.
3) Çocukluk dönemindeki anormal davranış örüntülerinin kökenlerine ilişkin güncel yaklaşımları tanırlar.
4) Çocukluk dönemi yaygın psikopatolojilerin klinik görünümlerini, yaygınlıklarını ve gidişatlarını açıklarlar.
5) Çocukluk dönemi yaygın psikopatolojilerin etiyolojilerini ve uygun tedavi yaklaşımlarını değerlendirirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersin temel amacı, öğrencilere çocukluk döneminde yaygın olarak görülen psikopatolojilerin etiyolojisi ve tedavisi hakkında bilgi vermektir. Ayrıca, çocukluk dönemi psikopatolojilerine etki eden biyolojik, psikolojik ve sosyokültürel faktörler hakkında bilgi verilmesi de dersin amaçları arasındadır. Derste ele alınacak temel konular şunlardır: Gelişimsel sistem yaklaşımı, Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu, Davranım ve Karşı Gelme Bozukluğu, Çocukluk Duygudurum Bozuklukları, Çocukluk Kaygı Bozuklukları, Otizm, Çocuk Şizofrenisi, Zihinsel problemler, Öğrenme güçlüğü, Yeme bozuklukları.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş: Sınıflama ve Değerlendirme
2. Hafta Zeka Geriliği
3. Hafta Özgül Öğrenme Bozukluğu
4. Hafta Otistik Bozukluk
5. Hafta Şizofreni
6. Hafta Majör Depresyon
7. Hafta Davranım Bozukluğu
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Dikkat Eksikliği-Hiperaktivite Bozukluğu
10. Hafta Anksiyete Bozuklukları
11. Hafta Yeme Bozuklukları
12. Hafta Dışa Atım Bozuklukları
13. Hafta Cinsel Kimlik Bozuklukları
14. Hafta Tik Bozuklukları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARTemel Kitap:
Parritz, H. R., & Troy, M. F. (2011). Disorders of childhood: Development and psychopathology. Canada: Wadsworth.

Önerilen Kitap:
Orvaschel, H., Faust, J., & Hersen, M. (2001). Handbook of conceptualization and treatment of child psychopathology. Netherlands: Elsevier.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav240
Uygulama/Pratik510
Proje120
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav212
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık21530
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Proje11515
Uygulama5630
Toplam İş Yükü182
Toplam İş Yükü / 306,06
Dersin AKTS Kredisi6
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2  X   X   X   X   X
P3  X         X
P4  X       X  
P5         
P6         
P7         
P8         
P9         
P10  X   X   X   X   X
P11  X   X   X   X   X
P12  X     X   X   X
P13  X   X   X   X   X