Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Çocukluk döneminde normal ve anormal davranışı birbirinden ayırırlar. 2) Çocukluk dönemine ilişkin psikolojik bozuklukların sınıflandırılmasının tarihsel gelişimini izlerler. 3) Çocukluk dönemindeki anormal davranış örüntülerinin kökenlerine ilişkin güncel yaklaşımları tanırlar. 4) Çocukluk dönemi yaygın psikopatolojilerin klinik görünümlerini, yaygınlıklarını ve gidişatlarını açıklarlar. 5) Çocukluk dönemi yaygın psikopatolojilerin etiyolojilerini ve uygun tedavi yaklaşımlarını değerlendirirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu dersin temel amacı, öğrencilere çocukluk döneminde yaygın olarak görülen psikopatolojilerin etiyolojisi ve tedavisi hakkında bilgi vermektir. Ayrıca, çocukluk dönemi psikopatolojilerine etki eden biyolojik, psikolojik ve sosyokültürel faktörler hakkında bilgi verilmesi de dersin amaçları arasındadır. Derste ele alınacak temel konular şunlardır: Gelişimsel sistem yaklaşımı, Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu, Davranım ve Karşı Gelme Bozukluğu, Çocukluk Duygudurum Bozuklukları, Çocukluk Kaygı Bozuklukları, Otizm, Çocuk Şizofrenisi, Zihinsel problemler, Öğrenme güçlüğü, Yeme bozuklukları.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş: Sınıflama ve Değerlendirme
2. Hafta
Zeka Geriliği
3. Hafta
Özgül Öğrenme Bozukluğu
4. Hafta
Otistik Bozukluk
5. Hafta
Şizofreni
6. Hafta
Majör Depresyon
7. Hafta
Davranım Bozukluğu
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Dikkat Eksikliği-Hiperaktivite Bozukluğu
10. Hafta
Anksiyete Bozuklukları
11. Hafta
Yeme Bozuklukları
12. Hafta
Dışa Atım Bozuklukları
13. Hafta
Cinsel Kimlik Bozuklukları
14. Hafta
Tik Bozuklukları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Temel Kitap: Parritz, H. R., & Troy, M. F. (2011). Disorders of childhood: Development and psychopathology. Canada: Wadsworth.
Önerilen Kitap: Orvaschel, H., Faust, J., & Hersen, M. (2001). Handbook of conceptualization and treatment of child psychopathology. Netherlands: Elsevier.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
2
40
Uygulama/Pratik
5
10
Proje
1
20
Toplam(%)
70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
70
Finalin Başarıya Oranı(%)
30
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
2
1
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
3
42
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
2
15
30
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
Proje
1
15
15
Uygulama
5
6
30
Toplam İş Yükü
182
Toplam İş Yükü / 30
6,06
Dersin AKTS Kredisi
6
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ