Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Psikoloji Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
AİLE TERAPİLERİNE GİRİŞ PSY456 - 3 + 0 6

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Ailenin işlevselliğini, aileyi oluşturan sistemler ve kültürün aile üzerindeki etkilerini tanımlarlar.
2) Farklı aile terapisi yaklaşımlarını ve bunların temel varsayımlarını açıklar.
3) Aile terapisi yaklaşımları arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları ayırt eder.
4) Aile terapilerinin farklı problemlerde nasıl kullanılacağını yorumlar.
5) Genel olarak psikoterapi süreçleri hakkında bilgi sahibi olurlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersin temel amacı, öğrencileri aile terapileri yaklaşımları konusunda bilgilendirmektir. Öğrenciler ailenin işlevselliği, aileyi oluşturan sistemler ve kültürün aile üzerindeki etkileri konusunda bilgi sahibi olurlar. Derste ele alınacak konular şunlardır: Aile terapilerinde temel yaklaşımlar, sistemik modeller, Psikodinamik modeller, kuşaklararası modeller, yaşantısal modeller, stratejik modeller, Bilişsel davranışçı modeller, aile işlevselliğinde cinsiyet ve kültür etkileri, çocuk odaklı problemler, yetişkin odaklı problemler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Aile Terapilerine Giriş
2. Hafta Aile Terapilerinin Tarihi ve Gelişimi
3. Hafta Aile Gelişimi: Devamlılık ve Değişim
4. Hafta Sistemik Modeller
5. Hafta Psikodinamik Modeller
6. Hafta Kuşaklararası Modeller
7. Hafta Yaşantısal Modeller
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Stratejik Modeller
10. Hafta Bilişsel Davranışçı Modeller
11. Hafta Aile İşlevselliğinde Cinsiyet ve Kültür Etkileri
12. Hafta Çocuk Odaklı Problemler
13. Hafta Yetişkin Odaklı Problemler
14. Hafta Vaka Çalışmaları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARTemel Kitap:
Goldenberg, H., & Goldenberg, I. (2008). Family therapy: An overview (7th ed.). CA: Thomson.

Önerilen Kaynak:
Nichols, M. P. (2009). Family therapy: Concepts and methods (9th ed.). NY: Pearson.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav240
Uygulama/Pratik510
Proje120
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav212
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık21530
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Proje11515
Uygulama5630
Toplam İş Yükü182
Toplam İş Yükü / 306,06
Dersin AKTS Kredisi6
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2  X   X   X   X   X
P3          X
P4  X       X  
P5         
P6         
P7         
P8         
P9         
P10  X   X   X   X   X
P11  X   X   X   X   X
P12  X   X     X   X
P13  X   X   X   X   X