DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 6 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Psikodinamik psikoterapileri teorik olarak yorumlayabilirler. 2) Genel psikoterapi kavramlarını psikanalitik açıdan açıklayabilirler. 3) Psikanalitik teori ve diğer yaklaşımları karşılaştırabilirler. 4) Çağdaş Psikanaliz Yaklaşımlarını özetleyebilirler. 5) Klasik Psikanaliz ve Çağdaş Psikanaliz teorilerini ayırt edebilirler. 6) Çağdaş Psikanaliz Teorisyenlerini ilişkilendirebilirler.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu ders psikodinamik teori ve psikodinamik psikoterapiler hakkında giriş niteliğinde bilgiler sağlamayı amaçlamaktadır. Bu ders kapsamında öğrenciler psikodinamik teorinin temel kavramlarını öğrenirler. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Psikanalitik Bakış Açısının Tanıtımı | 2. Hafta | Psikanaliz ve Mitler | 3. Hafta | Teorik açıdan çatışmalar | 4. Hafta | Teknik açıdan çatışmalar | 5. Hafta | Klasik Psikanaliz Geleneği: Kısım 1 | 6. Hafta | Klasik Psikanaliz Geleneği: Kısım 2 | 7. Hafta | Savunma Mekanizmaları: İlkel ve İkincil Düzey | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Kimlik ve Kendilik Psikolojisi: Erik Erikson | 10. Hafta | Melanie Klein ve Modern Kleniyen Teori | 11. Hafta | İngiliz Nesne İlişkileri Okulu: D. W. Winnicott ve Bowlby | 12. Hafta | Harry Stack Sullivan ve Kişilerarası Psikansaliz | 13. Hafta | Modern Freud Sonrası Psikanaliz: Jacques Lacan | 14. Hafta | Genel Değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Mitchell, S. A. & Black, M. J. (2016) Freud and Beyond: A history of modern psychoanalytic thought. Basic Books McWilliams, N. (2011) Psychoanalytical Diagnosis: Understanding Personality Structure in the Clinical Processes (2nd ed.). New York: The Guilford Press. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Sunum,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Uygulama/Pratik | 5 | 30 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 15 | 15 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Uygulama | 5 | 7 | 35 | Toplam İş Yükü | | | 180 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 6 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 6 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |