DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 6 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Gestalt terapilerinin temel varsayımlarını ve tarihini tanımlarlar. 2) Gestalt terapilerinde kullanılan temel teknikleri tanırlar. 3) Gestalt terapilerini diğer psikoterapi yaklaşımlarından ayırt ederler. 4) Gestalt terapilerinin farklı problemlerde nasıl kullanılacağını yorumlarlar. 5) Genel olarak psikoterapi süreçleri hakkında bilgi sahibi olurlar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Dersin temel amacı Gestalt terapisinin temel kavram ve tekniklerini tanıtmaktır. Öğrenciler bu derste Gestalt terapisinin uygulandığı vakalar üzerinden Gestalt terapisinin temel varsayımlarını öğrenirler. Derste ele alınacak konular şunlardır: Gestalt terapinin gelişimi, Benlik, Farkındalık teknikleri, Bedensel farkındalık, Gestalt terapi teknikleri, Ego sınırları, Rüya çalışmaları, "Şimdi" ve "Burda" yönelimi, vaka analizleri. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Tanışma | 2. Hafta | Psikoterapi nedir? | 3. Hafta | Gestalt Psikoterapisi Nedir? | 4. Hafta | Gestalt Psikoterapisinin Gelişimi | 5. Hafta | Farkındalık ve Bilinç | 6. Hafta | Terapötik İlişki | 7. Hafta | Terapide Yaşam Bağlamının Kullanımı | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Tedavi Planlama | 10. Hafta | Farkındalık Teknikleri | 11. Hafta | Şimdi ve Burada Yönelimi | 12. Hafta | Rüya Çalışmaları | 13. Hafta | Vaka Çalışmaları | 14. Hafta | Genel Değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Brownell, P. (2010). Gestalt therapy: A guide to contemporary practice. NY: Springer Publishing Company.
Perls, F. S., Hefferline, R., & Goodman, P. (1977). Gestalt therapy: Excitement and growth in the human personality. NY: The Gestalt Journal Press.. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Proje,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Mini-Sınav | 4 | 30 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | 4 | 6 | 24 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 174 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,8 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 6 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |