Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Psikoloji Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
GÖRÜŞME TEKNİKLERİ PSY452 Sekizinci Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 6

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI4
YARIYILSekizinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Görüşme tekniklerinin temelleri, özellikleri ve geleceği hakkında bilgilenirler.
2) Görüşmelerde önemli olan temel iletişim becerilerini tanırlar.
3) Görüşmelerin tedavi planlamasında, geribildirim vermede, ev ödevlerinin ve psikoeğitim bilgilerinin verilmesinde nasıl kullanılacağını örnekler üzerinden değerlendirirler.
4) Klinik görüşme ile kriz yönetiminde kullanılan kısa süreli görüşme ilkelerini ayrıştırırlar.
5) Temel görüşme ilkelerinin farklı danışan gruplarındaki uygulamalarını karşılaştırırlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersin amacı öğrencilere klinik görüşme konusundaki temel bilgileri kazandırmaktır. Ayrıca, bu dersi alan öğrencilerin görüşme yaparken ihtiyaç duyacakları temel becerileri kazanmaları beklenmektedir. Derste ele alınacak konular şunlardır: Klinik görüşmenin temel ilkeleri, klinik görüşmeye hazırlık, görüşme ortamı, temel dinleme, soru sorma ve katılım becerileri, ilk görüşme ve mental durum değerlendirmesi, iyi ilişki geliştirme, intihar değerlendirmesi, tanı ve tedavi planı, farklı danışan gruplarıyla görüşmeye ilişkin temel ilkeler ve beceriler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma, Görüşme Sürecine Genel Bakış
2. Hafta Temeller ve Hazırlıklar
3. Hafta Temel Dikkat, Dinleme ve Müdahale Becerileri
4. Hafta Sorular ve Soru Sorma Becerileri
5. Hafta Terapötik İlişki Kurma
6. Hafta İlk Görüşme & Raporlama
7. Hafta Mental Durum Değerlendirmesi
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta İntihar Değerlendirmesi
10. Hafta Tanı ve Tedavi Planlama
11. Hafta Zorlayıcı Danışanlar ve Durumlar
12. Hafta Genç Danışanlarla Görüşme
13. Hafta Aile ve Çift Görüşmelerinde Temel İlkeler
14. Hafta Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARMorrison, J. (2016). The first interview. Guilford Publications.

Sommers-Flanagan, J., & Sommers-Flanagan, R. (2014). Clinical interviewing (5th ed.). New Jersey: Wiley & Sons.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Tartışma,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev120
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14456
Final Sınavına Hazırlık13535
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler12020
Toplam İş Yükü175
Toplam İş Yükü / 305,83
Dersin AKTS Kredisi6
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X     X    
P2  X   X   X   X   X
P3    X   X   X   X
P4         
P5         
P6         
P7         
P8         
P9         
P10  X        
P11  X   X   X   X   X
P12  X   X   X   X   X
P13  X   X   X   X   X