Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Psikoloji Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
BİLİŞSEL-DAVRANIŞÇI TERAPİLERE GİRİŞ PSY450 - 3 + 0 6

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Bilişsel davranışçı terapilerin özellikleri, tarihsel gelişimi ve günümüzdeki durumu hakkında bilgilenirler.
2) Bilişsel davranışçı terapilerde terapistle ilişkilerin, değerlendirmenin, formülasyonun önemini açıklarlar.
3) Terapi sürecinde kullanılan özel yöntem ve teknikleri tanırlar.
4) Bilişsel davranışçı terapilerin nasıl değerlendirileceğini yorumlarlar.
5) Bilişsel davranışçı terapilerin etkililiğine yönelik araştırma bulgularını kritik ederler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste bilişsel-davranışçı terapilerin tarihsel gelişimi, normal ve patolojik davranışların altında yatan etmenlere yönelik açıklamaları, çeşitli türleri ve her birinin benzerlikleri ve farklılıkları ele alındıktan sonra, prototip bir bilişsel - davranışçı terapideki temel kavramlar (otomatik düşünceler, bilişsel çarpıtmalar, işlevsel olmayan inançlar, şemalar), terapinin aşamaları, temel terapi teknikleri üzerinde durulacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Bilişsel-Davranışçı Terapilerin Gelişimi ve Günümüzdeki Durumu
2. Hafta Bilişsel-Davranışçı Terapilerin Belirgin Özellikleri
3. Hafta Terapötik İlişki
4. Hafta Değerlendirme ve Formülasyon
5. Hafta Bilişsel-Davranışçı Terapilerde Ölçme
6. Hafta Danışanlara Kendi Terapistleri Olmalarında Yardımcı Olmak
7. Hafta Socratik Yöntem
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Bilişsel Teknikler
10. Hafta Davranışsal Deneyler ve Fiziksel Teknikler
11. Hafta Terapinin Süreci
12. Hafta Bilişsel-Davranışçı Terapilerde Gözlenen Değişim ve Gelişmeler
13. Hafta Bilişsel-Davranışçı Terapilerin Etkililiğinin Değerlendirilmesi
14. Hafta Bilişsel-Davranışçı Terapilerde Farklı Uygulama Yolları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARWestbrook, D., Kennerley, H., & Kirk, J. (2011). An introduction to cognitive- behavior therapy: Skills and applications. Washington DC: Sage Publications.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav240
Uygulama/Pratik510
Proje120
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav212
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Proje12020
Uygulama5735
Toplam İş Yükü177
Toplam İş Yükü / 305,9
Dersin AKTS Kredisi6
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X     X
P2  X   X   X   X  
P3         
P4  X   X      
P5         
P6         
P7         
P8         
P9          X
P10  X   X       X
P11  X   X   X   X   X
P12  X   X   X   X  
P13  X   X   X   X   X