Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Psikoloji Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
GELİŞİMSEL PSİKOPATOLOJİ PSY444 - 3 + 0 6

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Gelişimde risk ve koruyucu faktörleri analiz eder.
2) Bebeklik, çocukluk ve ergenlik dönemlerinde gelişimin normal sürecinden çıkmasının sonuçlarını normlar ile karşılaştırır.
3) Çocukluk ve ergenlik dönemindeki bozuklukların yetişkin yaşamına etkisini değerlendirir.
4) Gelişimsel psikopatolojide etkili faktörleri ayırt eder.
5) Gelişimsel psikopatoloji açısından genetik ve çevresel faktörleri tanımlayabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersin amacı, psikolojik bozuklukların gelişimsel bir perspektiften ele alınmasıdır. Bu dersi alan öğrencilerin gelişimsel olarak ortaya çıkan faktörlerin psikopatolojilerin ortaya çıkmasına olan etkileri konusunda bilgi sahibi olması beklenir. Bu derste ele alınacak konular şunlardır: Davranış analizinde gelişimsel psikopatoloji yaklaşımı, davranış üzerinde genetik ve çevresel faktörlerin rolü, psikopatoloji açısından risk faktörleri, duygu düzenlemesi, dürtüsellik, beyin hasarı, antisosyal kişilik gelişimi, davranım ve karşı gelme bozukluğu, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu, kaygı bozuklukları, duygudurum bozuklukları.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma, Giriş
2. Hafta Psikopatolojilerin Gelişimde Biyolojik Etkenler
3. Hafta Gelişimde Erken Dönemdeki Yoksunluğun Etkileri
4. Hafta Bağlanma ve Psikopatoloji
5. Hafta Erken Dönemde Merak ve Görev Yöneliminde Sapmalar
6. Hafta Yaygın Gelişimsel Bozukluklar
7. Hafta Ebeveynlik ve Çocuk Psikopatolojisi
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Sapkın Akran Etkisi
10. Hafta Sosyodemografik Dezavantajlılık ve Psikososyal Uyum
11. Hafta Depresyon, İntihar ve Kaybın Sonuçları
12. Hafta Ergenlikte Psikolojik Sapmalar
13. Hafta Yetişkin Psikopatolojisine Gelişimsel Yaklaşım
14. Hafta Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARCicchetti, D. ve Cohen, D. J. (2006). Developmental psychopathology. Volume one: Theory and method (2. baskı). New Jersey: John Wiley & Sons.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav240
Uygulama/Pratik510
Proje120
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav212
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Proje12525
Uygulama5525
Toplam İş Yükü172
Toplam İş Yükü / 305,73
Dersin AKTS Kredisi6
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X        
P2    X   X     X
P3          X
P4  X       X  
P5         
P6         
P7         
P8         
P9         
P10         
P11         
P12         
P13