Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Temel sosyal gelişim kuramlarını karşılaştırır ve kritik eder. 2) Bireylerin başkalarıyla ilişki kurmayı ve sürdürmeyi nasıl öğrendiklerini gelişimsel perspektiften tartışır ve yorumlar. 3) Her bir gelişimsel dönemde sosyalleşmenin gelişimsel sonuçlarını analiz eder. 4) Farklı sosyal bağlamların problemlere ve sosyal davranışlara katkısına ilişkin farkındalıkla çözüm üretir. 5) Güncel toplumsal problemler ile derste öğrendikleri arasında benzerlik kurar ve süreçte yanlış giden faktörleri belirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu ders, öğrencilerin, bireylerin başkalarıyla ilişki kurmayı ve sürdürmeyi nasıl öğrendiklerini açıklamalarını, farklı gelişimsel dönemlerde sosyalleşmenin gelişimsel sonuçlarını belirtmelerini hedeflemektedir. Bu ders sosyalleşme ve sosyal gelişim kuramları, mizaç, bağlanma, arkadaşlık, akran zorbalığı, oyun gelişimi, sosyal biliş ve olumlu sosyal davranışların gelişimi, sosyalleştirme bağlamı olarak aile, akran, okul ve toplum, yetişkinlikte sosyalleşme konularını içermektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Sosyalleştirmeye Giriş ve Sosyalleştirme Kuram ve Araştırmalarının Tarihine Genel Bakış
2. Hafta
Erken Dönemde ve Ergenlikte Sosyalleştirme
3. Hafta
Erken Yetişkinlikte ve Yaşlılıkta Sosyalleştirme
4. Hafta
Evrimsel Yaklaşım ve Sosyalleştirme
5. Hafta
Sosyalleştirmede Kültürel Perspektifler
6. Hafta
Çocukluk ve Ergenlikte Toplumsal Cinsiyetin Sosyalleştirilmesi
7. Hafta
Bilişin Sosyalleştirilmesi
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Duygusal Yetkinliğin Sosyalleştirilmesi
10. Hafta
Prososyal Davranışın Sosyalleştirilmesi
11. Hafta
Ahlaki Gelişim ve Sosyalleştirme
12. Hafta
Akran Deneyimleri ve Sosyalleştirme
13. Hafta
Okulda Sosyalleştirme
14. Hafta
Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
(Temel kitap) Grusec, J.E. ve Hastings, P.D. (2015). Handbook of socialization: Theory and research (2. baskı). NY: Guilford Press. (Önerilen Kaynaklar) Parke, R. D. ve Clarke-Stewart, A. (2011). Social development. USA: John Wiley & Sons.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Eğitim-Uygulama,Proje,Soru-Cevap,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
2
40
Mini-Sınav
5
10
Uygulama/Pratik
1
20
Toplam(%)
70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
70
Finalin Başarıya Oranı(%)
30
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
1
10
10
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
4
56
Final Sınavına Hazırlık
1
30
30
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
15
15
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
Uygulama
1
20
20
Toplam İş Yükü
175
Toplam İş Yükü / 30
5,83
Dersin AKTS Kredisi
6
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ