Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Psikoloji Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
BİLİŞSEL GELİŞİM PSY440 - 3 + 0 6

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Bebeklik, çocukluk ve ergenlik dönemlerinde bilişsel süreçlerin nasıl geliştiği hakkında benzerlik ve farklılıkları ayırt edebilir.
2) Bilişsel gelişim kuramlarını ve temel bilişsel süreçleri kategorize edebilir.
3) Bebeklik, çocukluk ve ergenlik dönemlerinde yaşa uygun bilişsel özellikleri örneklendirir.
4) Bilişsel süreçlerine yönelik bilgi ve farkındalıklarını kullanarak bir çocuğun gelişim-değişim sürecini izleyebilir.
5) Yalnızca kalıtım ve çevrenin değil, aynı zamanda ikisinin nasıl etkileşime girdiğini kritik eder.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders öğrencilerin, bebeklerde bilişsel süreçlerin nasıl geliştiğini açıklamalarını, dünyayı ve zihinsel süreçleri anlamada nasıl daha etkili olduklarını açıklamalarını hedeflemektedir. Bu ders bilişsel gelişim kuramlarını, algı, muhakeme, problem çözme, ahlaki muhakeme, dili kazanma, bellek gibi temel bilişsel süreçleri, aynı zamanda çeldirebilirlik, görgü tanıklığı belleği, zihin kuramı, bebeklik amnezisi, aldatmanın gelişmesi gibi güncel konuları da içermektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Bilişsel Gelişime Giriş, Bilişsel Gelişimin Biyolojik ve Sosyokültürel Temelleri
2. Hafta Bilişsel Gelişim Kuramları
3. Hafta Bebeklikte Algı ve Dikkat
4. Hafta Bebeklikte Bellek ve Kavram Gelişimi
5. Hafta Dil Gelişimi
6. Hafta Erken Çocuklukta Algı ve Dikkat
7. Hafta Erken Çocuklukta Bellek ve Kavram Gelişimi
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Erken Çocuklukta Üst Düzey ve Sosyal Biliş
10. Hafta Orta Çocuklukta Temel Bilişsel Süreçler
11. Hafta Orta Çocuklukta Uzun Süreli Bellek ve Bilgi Temeli
12. Hafta Orta Çocuklukta Üst Düzey ve Karmaşık Bilişsel Beceriler
13. Hafta Ergenlikte Bilişsel Gelişim
14. Hafta Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBjorklund, D. F. & Causey, K. B. (2018). Children?s Thinking: Cognitive Development and Individual Differences (6thed.). Los Angeles, CA: SAGE Publications.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav240
Mini-Sınav510
Uygulama/Pratik120
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav212
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler51575
Toplam İş Yükü178
Toplam İş Yükü / 305,93
Dersin AKTS Kredisi6
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2        X   X
P3    X      
P4    X       X
P5         
P6         
P7         
P8         
P9         
P10         
P11         
P12        X   X
P13  X         X