Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bebeklik, çocukluk ve ergenlik dönemlerinde bilişsel süreçlerin nasıl geliştiği hakkında benzerlik ve farklılıkları ayırt edebilir. 2) Bilişsel gelişim kuramlarını ve temel bilişsel süreçleri kategorize edebilir. 3) Bebeklik, çocukluk ve ergenlik dönemlerinde yaşa uygun bilişsel özellikleri örneklendirir. 4) Bilişsel süreçlerine yönelik bilgi ve farkındalıklarını kullanarak bir çocuğun gelişim-değişim sürecini izleyebilir. 5) Yalnızca kalıtım ve çevrenin değil, aynı zamanda ikisinin nasıl etkileşime girdiğini kritik eder.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu ders öğrencilerin, bebeklerde bilişsel süreçlerin nasıl geliştiğini açıklamalarını, dünyayı ve zihinsel süreçleri anlamada nasıl daha etkili olduklarını açıklamalarını hedeflemektedir. Bu ders bilişsel gelişim kuramlarını, algı, muhakeme, problem çözme, ahlaki muhakeme, dili kazanma, bellek gibi temel bilişsel süreçleri, aynı zamanda çeldirebilirlik, görgü tanıklığı belleği, zihin kuramı, bebeklik amnezisi, aldatmanın gelişmesi gibi güncel konuları da içermektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Bilişsel Gelişime Giriş, Bilişsel Gelişimin Biyolojik ve Sosyokültürel Temelleri
2. Hafta
Bilişsel Gelişim Kuramları
3. Hafta
Bebeklikte Algı ve Dikkat
4. Hafta
Bebeklikte Bellek ve Kavram Gelişimi
5. Hafta
Dil Gelişimi
6. Hafta
Erken Çocuklukta Algı ve Dikkat
7. Hafta
Erken Çocuklukta Bellek ve Kavram Gelişimi
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Erken Çocuklukta Üst Düzey ve Sosyal Biliş
10. Hafta
Orta Çocuklukta Temel Bilişsel Süreçler
11. Hafta
Orta Çocuklukta Uzun Süreli Bellek ve Bilgi Temeli
12. Hafta
Orta Çocuklukta Üst Düzey ve Karmaşık Bilişsel Beceriler
13. Hafta
Ergenlikte Bilişsel Gelişim
14. Hafta
Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Bjorklund, D. F. & Causey, K. B. (2018). Children?s Thinking: Cognitive Development and Individual Differences (6thed.). Los Angeles, CA: SAGE Publications.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
2
40
Mini-Sınav
5
10
Uygulama/Pratik
1
20
Toplam(%)
70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
70
Finalin Başarıya Oranı(%)
30
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
2
1
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
2
28
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
5
15
75
Toplam İş Yükü
178
Toplam İş Yükü / 30
5,93
Dersin AKTS Kredisi
6
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ