Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Terörizmin tarihsel gelişimi ve terörizmin sınıflandırılması konusunda bilgi sahibidirler. 2) Terörizm konusunda farklı disiplinlerin bakış açılarını öğrenirler ve bu farklı yaklaşımları karşılaştırma becerisine sahiptirler. 3) Terörizmin nedenlerini açıklamaya yardımcı olabilecek psikolojik yaklaşımları (örn., sosyal kimlik kuramı, dehşet yönetimi kuramı, engellenme-saldırganlık denencesi, evrimsel yaklaşım) öğrenirler. 4) Terörizmle mücadelede uygulanabilecek psikolojik çözüm yolları üretmeye yardımcı olabilecek bilimsel bilgiye sahip olurlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu dersin amacı, terör ve terörizmin tarihsel gelişimi, farklı disiplinlerin bakış açıları, uygulanış biçimine (örn., biyolojik, nükleer, kimyasal) ve amaca göre (örn., etnik, ideolojik, dinsel) terörizm türleri konularında öğrencileri bilgi sahibi yapmaktır. Dersin diğer önemli bir hedefi ise, terörizmin nedenlerini açıklamaya yardımcı olabilecek psikolojik yaklaşımları öğrencilere aktarmaktır. Bu bağlamda ders, sosyal kimlik kuramı, dehşet yönetimi kuramı, engellenme-saldırganlık denencesi ve evrimsel psikoloji yaklaşımı gibi konuları da içermektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Terörizm Psikolojisi Dersine Giriş
2. Hafta
Kötülüğün Evrimi ve Psikolojisi
3. Hafta
Tarih Öncesi ve Sonrası Terörizm
4. Hafta
Modern Terörizmin Doğuşu
5. Hafta
Politik Şiddet ve Terörizm
6. Hafta
Radikalleşme I
7. Hafta
Radikalleşme II
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Psikolojik Faktörler ve Terörizm I
10. Hafta
Psikolojik Faktörler ve Terörizm II
11. Hafta
Sosyal Kimlik ve Terörizm I
12. Hafta
İdeoloji ve Terörizm
13. Hafta
Terörizmle Mücadele
14. Hafta
Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Victoroff, J., & Kruglanski, A. W. (Ed.). (2009). Psychology of terrorism: Classic and contemporary insights. Psychology Press. Smelser, N. J., and Mitchell, F. (Ed.). (2002). Terrorism: Perspectives from the behavioral and social sciences. The National Academies Press. Pyszczynski, T., Solomon, S., and Greenberg, J. (2003). In the wake of 9/11: The psychology of terror. American Psychological Association.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Proje
1
40
Toplam(%)
70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
70
Finalin Başarıya Oranı(%)
30
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
4
56
Final Sınavına Hazırlık
1
30
30
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
25
25
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
Proje
1
30
30
Toplam İş Yükü
185
Toplam İş Yükü / 30
6,16
Dersin AKTS Kredisi
6
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ