Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Psikoloji Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TERÖRİZM PSİKOLOJİSİ PSY436 - 3 + 0 6

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Terörizmin tarihsel gelişimi ve terörizmin sınıflandırılması konusunda bilgi sahibidirler.
2) Terörizm konusunda farklı disiplinlerin bakış açılarını öğrenirler ve bu farklı yaklaşımları karşılaştırma becerisine sahiptirler.
3) Terörizmin nedenlerini açıklamaya yardımcı olabilecek psikolojik yaklaşımları (örn., sosyal kimlik kuramı, dehşet yönetimi kuramı, engellenme-saldırganlık denencesi, evrimsel yaklaşım) öğrenirler.
4) Terörizmle mücadelede uygulanabilecek psikolojik çözüm yolları üretmeye yardımcı olabilecek bilimsel bilgiye sahip olurlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersin amacı, terör ve terörizmin tarihsel gelişimi, farklı disiplinlerin bakış açıları, uygulanış biçimine (örn., biyolojik, nükleer, kimyasal) ve amaca göre (örn., etnik, ideolojik, dinsel) terörizm türleri konularında öğrencileri bilgi sahibi yapmaktır. Dersin diğer önemli bir hedefi ise, terörizmin nedenlerini açıklamaya yardımcı olabilecek psikolojik yaklaşımları öğrencilere aktarmaktır. Bu bağlamda ders, sosyal kimlik kuramı, dehşet yönetimi kuramı, engellenme-saldırganlık denencesi ve evrimsel psikoloji yaklaşımı gibi konuları da içermektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Terörizm Psikolojisi Dersine Giriş
2. Hafta Kötülüğün Evrimi ve Psikolojisi
3. Hafta Tarih Öncesi ve Sonrası Terörizm
4. Hafta Modern Terörizmin Doğuşu
5. Hafta Politik Şiddet ve Terörizm
6. Hafta Radikalleşme I
7. Hafta Radikalleşme II
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Psikolojik Faktörler ve Terörizm I
10. Hafta Psikolojik Faktörler ve Terörizm II
11. Hafta Sosyal Kimlik ve Terörizm I
12. Hafta İdeoloji ve Terörizm
13. Hafta Terörizmle Mücadele
14. Hafta Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARVictoroff, J., & Kruglanski, A. W. (Ed.). (2009). Psychology of terrorism: Classic and contemporary insights. Psychology Press.
Smelser, N. J., and Mitchell, F. (Ed.). (2002). Terrorism: Perspectives from the behavioral and social sciences. The National Academies Press.
Pyszczynski, T., Solomon, S., and Greenberg, J. (2003). In the wake of 9/11: The psychology of terror. American Psychological Association.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Proje140
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14456
Final Sınavına Hazırlık13030
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12525
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Proje13030
Toplam İş Yükü185
Toplam İş Yükü / 306,16
Dersin AKTS Kredisi6
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2  X   X   X   X
P3    X   X   X
P4      X   X
P5    X    
P6    X    
P7       
P8       
P9       
P10  X   X   X   X
P11  X   X   X   X
P12       
P13  X   X   X   X