DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 6 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Yakın ilişkileri ele alan temel kavram ve kuramlar hakkında bilgi sahibi olur. 2) Yakın ilişkilerin dinamikleri ve bunlara etki eden değişkenler hakkında bilgiye sahip olur. 3) Çevrelerinde süregiden yakın ilişkileri bilimsel bir çerçevede analiz edebilmeyi ve yorumlamayı öğrenir. 4) Yakın ilişki çalışmalarında kullanılan araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu dersin amacı romantik ilişkiler, arkadaşlık ilişkileri ve aile ilişkileri gibi farklı türdeki yakın ilişkiler dinamiğini ve doğasını bilimsel bir bakış açısıyla ele almaktır. Bu bağlamda, öğrenciler farklı yakın ilişkilerde bağlanma stillerinin rolü konusunda bilgi edinirler. Derste, yakın ilişkilerde duygusal süreçler, yakınlık kurma dinamikleri, iletişim kurma, ilişkilerde çatışma yaşama, çatışma çözme ve ayrılma, kıskançlık ve şiddet, tutku, cinsellik ve ilişki doyumu konuları ele alınacak ve bilişsel ve evrimsel kuramlar kapsamında tartışılacaktır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Yakın İlişkiler Dersine Giriş | 2. Hafta | İnsan Sosyalliğine Evrimsel Yaklaşım | 3. Hafta | Bakım veren - Bebek Bağlanmasının Doğası ve İşlevi | 4. Hafta | Bağlanmanın Psikobiyolojisi | 5. Hafta | Gelişim ve Yetişkinlikte Bağlanma | 6. Hafta | Kişiler Arası Çekicilik ve Eşleşme | 7. Hafta | Aşk ve Cinsellik | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Yakınlık, Bağlılık ve Arkadaşlık | 10. Hafta | Kişiler Arası İlişkilerin Sosyal ve Bilişsel Süreçleri | 11. Hafta | Kıskançlık ve Aldatma | 12. Hafta | Ayrılık | 13. Hafta | Sosyal Reddedilme, Yalnızlık ve Sağlık | 14. Hafta | Genel Değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Reis, H. (2012). Psychology of close relationships. SAGE Publications. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Proje | 1 | 40 | Toplam(%) | | 70 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 70 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 30 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 35 | 35 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Proje | 1 | 20 | 20 | Toplam İş Yükü | | | 180 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 6 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 6 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |