DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 6 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Uygulamada sıklıkla kullanılan nöropsikolojik testleri sıralarlar. 2) Test standardizasyon aşamalarını sıralarlar. 3) Problem duruma uygun nöropsikolojik test bataryasını oluştururlar. 4) Test uygulaması için gereken koşulları biçimlendirirler. 5) Belirlenmiş olan testleri uygular, yorumlar ve raporlarlar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu ders kapsamında öğrenciler nöropsikolojik testlerin ne olduğu ve uygulama alanında nasıl kullanıldığı hakkında genel bilgiler edinirler. Derste, belirlenmiş olan nöropsikolojik testlerin kuramsal bilgilerini derinlemesine öğrenir, bu testlerin uygulaması, puanlanması, yorumlanması ve raporlanması konularında beceri kazanırlar. Ayrıca yapılan uygulamalar ile hem testi uygulayan kişinin hem de testin uygulandığı kişinin gözünden süreci öğrenmiş olurlar. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Nöropsikoloji ve Nöropsikolojik Testler | 2. Hafta | Nöropsikoloji ve Nöropsikolojik Testler | 3. Hafta | Stroop Testi Tanıtımı ve Örnek Uygulama | 4. Hafta | Stroop Testi Uygulamaları | 5. Hafta | Stroop Testi Uygulamaları ve Raporlama | 6. Hafta | İşaretleme Testi Tanıtımı ve Örnek Uygulama | 7. Hafta | İşaretleme Testi Uygulamaları | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | İşaretleme Testi Uygulamaları ve Raporlama | 10. Hafta | Sayı Dizisi Öğrenme Testi Tanıtımı ve Örnek Uygulama | 11. Hafta | Sayı Dizisi Öğrenme Testi Uygulamaları | 12. Hafta | Sayı Dizisi Öğrenme Testi Uygulamaları ve Raporlama | 13. Hafta | Wisconsin Kart Eşleme Testi Tanıtımı ve Örnek Uygulama | 14. Hafta | Genel Değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Karakaş, S., Erdoğan Bakar, E. ve Doğutepe Dinçer, E. (2013). BİLNOT Bataryası El Kitabı: Nöropsikolojik testlerin yetişkinler için araştırma ve geliştirme Çalışmaları: BİLNOT- Yetişkin (Cilt I). Eğitim Yayınevi. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 20 | Uygulama/Pratik | 3 | 30 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | | | | Ödevler | | | | Uygulama | 3 | 15 | 45 | Toplam İş Yükü | | | 179 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,96 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 6 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |