DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 6 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bilincin farklı durumlarını ayrıntılı biçimde tanımlayabilir 2) Bu konuda araştırma yapma ve ölçme yöntemleri hakkında akıl yürütebilir. 3) Çeşitli bilinç durumlarının nörobiyolojik temellerini kavrar. 4) Son yıllarda meditasyon ve beden-zihin üzerine etkileri konusunda yapılmış olan bilimsel çalışmaların sonuçlarından elde edilen bulguları öğrenir. 5) Bilinç durumları ile ilgili bilimsel gerçeklerle safsataları birbirinden ayırt edebilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Dikkat ve seçici algı, uyanıklık durumu, bioritim, uyku, uyku evreleri ve REM, rüyalar, hipnoz ve meditasyon, madde kullanımı ve madde bağımlılığı gibi konuları dersin kapsamını oluşturmaktadır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Farklı Bilinç Durumlarına Giriş | 2. Hafta | Bilinç Durumlarının Bilimsel İnceleme ve Ölçme Yöntemleri | 3. Hafta | Bilinç Durumu Bozuklukları | 4. Hafta | Gündelik ve Patolojik Bilinç Durumlarının Nörolojik Özellikleri | 5. Hafta | Rüyalardaki Bilinç Durumları, Uykunun Fizyolojisi ve Uyku Başlama Süreci | 6. Hafta | Rüya Terapisi | 7. Hafta | Rüyaların Nörobiyolojik Kuramları | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | Bilinç Durumları Göstergesi Olarak Beyin Çalışma Hızı | 10. Hafta | Genişlemiş Bilinç Durumlarının Fizyolojik Temelleri | 11. Hafta | Meditasyon Yaşantısına Yönelik Bilimsel Araştırma Bulgularına Dayalı Açıklamalar | 12. Hafta | Etnoterapi, Müzik ve Trans Durumları | 13. Hafta | Bilinç Durumlarının Fenomenolojik Özellikleri | 14. Hafta | Genel Değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Cvetkovic, E. D. ve Cosic, I. (2011). States of consciousness: Experimental insights into meditation, waking, sleep and dreams. Heidelberg: Springer Science. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Mini-Sınav | 2 | 20 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | 2 | 15 | 30 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 180 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 6 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 6 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |