DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 6 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Medya psikolojisinin temel kuramlarını tanımlayabilir. 2) Bazı alt sosyal grupların medyada nasıl temsil edildiğine dair eleştirel bir bakış açısı geliştirir. 3) Medya psikolojisinde kullanılan temel araştırma yöntemlerini açıklayabilir. 4) İnsanların medyayı nasıl algıladıklarını, yorumladıklarını, kullandıklarını ve nasıl tepki verdiklerini tanımlayabilir. 5) Medyanın insanları ve toplumu nasıl etkilediği konusunda eleştirel bir farkındalık geliştirir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu ders, psikologların medyada oynadığı rolü incelemek ve medya ve insan davranışı üzerindeki teknolojinin etkilerini araştırmak için tasarlanmıştır. Psikolojik kuramlar ve ilkelerin küresel bir toplumda pazarlama ve iletişimi medya üzerinden nasıl etkilediği, psikolojinin medya danışmanlığı, reklam ve medya araştırması gibi alanlarda nasıl bir rol üstlendiği aktarılmaktadır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Tanışma, Medyanın Tanımı | 2. Hafta | Medya Psikolojisine Giriş | 3. Hafta | Medya Psikolojisinde Araştırma Yöntemleri | 4. Hafta | Medyada Şiddet ve Etkileri | 5. Hafta | Medyada Olumlu Davranışın Temsili | 6. Hafta | Medya ve Pornografi | 7. Hafta | Reklamlar ve Medya | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Çocuklar ve Televizyon | 10. Hafta | Ergenler ve Medya | 11. Hafta | Sosyal Grupların Medyada Temsili | 12. Hafta | Akıl Hastalıklarının Medyada Temsili | 13. Hafta | Cinsiyet Rolleri ve Medya | 14. Hafta | İnternet |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Giles, D. (2008). Media psychology. NJ: Lawrence Erlbaum Associates Inc. Publishers. Harris, R. J. (2009). A cognitive psychology of mass communication. NY: Routledge. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 20 | Ödev | 1 | 40 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 1 | 20 | 20 | Toplam İş Yükü | | | 175 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,83 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 6 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |