DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 4 |
YARIYIL | Yedinci Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 6 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İnsan-makine etkileşimi ve sonuçlarını açıklayabilirler. 2) Yapay Zeka ve Genel Yapay Zeka kavramlarını tanımlayabilirler. 3) 21. Yüzyıl ve ötesinde psikoloji biliminin ve psikologların rolünü açıklayabilirler. 4) İleri teknolojinin insan psikolojisi üzerindeki etkisini tanımlayabilirler. 5) Yapay zekanın gelişimi ve geçmişini açıklayabilirler.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu dersin amacı öğrencileri yapay zekaya özel vurgu yaparak yeni geliştirilen insan-makine etkileşimi alanlarını tanıtmaktır. Konular insan-makine etkileşimi, robotik ve yapay zeka, insan-makine etkileşimindeki etik, yapay zeka problemleri ve çözümlerini kapsamaktadır. Gelecekçilik yaklaşımının psikolojiye olan etkileri de bu ders kapsamında tartışılacaktır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Geleceğe Hoş Geldiniz! | 2. Hafta | Bilim, Kurgu ve Bilim-Kurgu | 3. Hafta | Bilinç ve Zihin-Beden Problemi | 4. Hafta | Bilinç ve Nörobiyoloji | 5. Hafta | ?Ben?, ?Ben Olmayan? ve Tekinsizlik | 6. Hafta | Biyo-Güçlendirme: Gerçek Hayatta Sayborglar | 7. Hafta | Zeka, Bellek, Hesaplama ve Öğrenme | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Yapay Zekanın Tarihi | 10. Hafta | Yapay Zeka Felsefesi | 11. Hafta | İnsana Karşı Makine: Her Şey Matrix mi Olacak? | 12. Hafta | Teknoloji ve Yapay Zeka Çağında Varoluşsal Kriz | 13. Hafta | Gelecekte Bizi Neler Bekliyor? | 14. Hafta | Genel Değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Kaplan, J. (2016). Artificial intelligence: What everyone needs to know. New York: Oxford Un. Press. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Mini-Sınav | 1 | 30 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | 1 | 5 | 5 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 174 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,8 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 6 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |