DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 3 |
YARIYIL | Beşinci Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Çokdeğişkenli analizlerdeki temel konuları açıklayabilirler. 2) Karşılaştıkları araştırma sorularına bağlı olarak uygun analizleri seçerler. 3) Çokdeğişkenli analizlerle ilgili olarak istatistik paket programlarını kullanırlar. 4) Çokdeğişkenli analizlerle ilgili rapor yazabilirler. 5) Çokdeğişkenli analizlere uygun araştırma soruları tasarlayabilirler.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | PSY211, PSY212 |
DERS TANIMI | Bu dersin temel amacı Davranış Bilimlerinde İstatistik II dersinde öğrenilenleri geliştirmektir. Gelişmiş istatistikteki çok değişkenli analiz yöntemleri ve onların psikoloji bilimindeki uygulamaları tartışılacaktır. Doğrulayıcı faktör analizi, yapısal eşitlik modelleri, genel doğrusal modeller ve çok düzeyli yöntem gibi teknikler incelenecektir. Öğrenciler bu teknikleri R istatistik dili ile uygulamayı öğrenirler. Öğrencilerin bu dersi almadan önce Davranış Bilimlerinde İstatistik II dersini tamamladıkları varsayılmaktadır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Çokdeğişkenli Analizlere Giriş | 2. Hafta | Veri Temizleme | 3. Hafta | Çoklu Regresyon I | 4. Hafta | Çoklu Regresyon II | 5. Hafta | Kanonik Korelasyon | 6. Hafta | Çokdeğişkenli Frekans Analizi | 7. Hafta | Kovaryans Analizi | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Çokdeğişkenli Varyans Analizi I | 10. Hafta | Çokdeğişkenli Varyans Analizi II | 11. Hafta | Temel Bileşenler Analizi I | 12. Hafta | Temel Bileşenler Analizi II | 13. Hafta | Yapısal Eşitlik Modeline Giriş | 14. Hafta | Yapısal Eşitlik Modeli |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Tabachnick, B. G. ve Fidell, L. S. (2011). Multivariate statistics. Boston: Allyn and Bacon.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Mini-Sınav | 2 | 20 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | 2 | 6 | 12 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 148 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,93 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |