DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 3 |
YARIYIL | Altıncı Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Psikoloji biliminin tarihsel kökenleri hakkında bilgi sahibi olur. 2) Felsefe ve psikoloji arasındaki temel farklılaşmanın nedenlerini ve sürecini kavrar. 3) Psikolojinin temel kuramlarının temel varsayımlarında o kuramın oluşma döneminde dünyada gözlenen politik, ekonomik ve bilimsel akımların etkilerini ayrıştırabilir. 4) Psikoloji alanındaki çağdaş kuram/yaklaşım/bakış açılarının neler olduğunu ve bunların tarihsel kökenlerini öğrenir. 5) İnsan davranışları ve zihinsel süreçlerinin altında hangi dinamiklerin yatabileceği konusunda kendi sentezini oluşturur ve bu öznel yaklaşımının, psikoloji tarihi içinde hangi yaklaşımlar ya da kuramlardan etkilenmiş olabileceğini açıklayabilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu derste, bağımsız bir bilim olarak ortaya çıkıncaya kadar psikoloji biliminin geçirdiği evreler ve temelini oluşturan felsefi yaklaşımlar üzerinde durulacaktır. Söz konusu felsefi yaklaşımlar tarihsel olarak ele alınırken aynı zamanda yaklaşımın ortaya çıktığı sosyoekonomik-kültürel bağlamlar da değerlendirilecektir. Bu dersin temel ilgi alanı tarih öncesi zamandan modern çağlara kadar psikoloji bilgisinin birikimi ve evrimidir. Bu nedenle, psikoloji bilimine katkıda bulunmuş felsefi düşüncelerin yanı sıra modern psikoloji perspektiflerinin doğuşu ve gelişimi dönem boyunca tartışılacaktır. Bu bağlamda, psikoanaliz, davranışçılık, insancıl ve bilişsel psikoloji gibi modern psikoloji perspektifleri 19. ve 20 yüzyıl bağlamında ele alınacaktır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Psikolojinin Tarihini Anlamak | 2. Hafta | Toplum ve Psikolojinin Tarihi | 3. Hafta | Antik Yunan?da, Mezopotamya?da, Çin?de ve Hindistan?da Psikoloji Bilgisi | 4. Hafta | 15. Yüzyıl Başı ve 18. Yüzyılın Sonu Arasında Psikoloji | 5. Hafta | Önemli Felsefi Kuramlar | 6. Hafta | Laboratuvarda Psikolojinin Tarihi | 7. Hafta | Modern Psikoloji Yaklaşımlarının Doğuşu | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | 19. Yüzyıl Sonu ve 20. Yüzyıl Başında Klinik Psikoloji | 10. Hafta | Davranışçı Yaklaşımın Doğuşu ve Gelişimi | 11. Hafta | Psikodinamik Yaklaşımın Doğuşu ve Gelişimi | 12. Hafta | Gestalt Psikolojisi | 13. Hafta | 20. Yüzyılın Ortalarında Davranışçılık ve Psikoanaliz | 14. Hafta | İnsancıl ve Bilişsel Psikoloji |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Shiraev, E. (2015). A history of psychology: A global perspective (2nd ed.). Los Angeles: Sage Publications. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Eğitim-Uygulama,Proje,Soru-Cevap,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 50 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 126 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,2 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |