DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 2 |
YARIYIL | Dördüncü Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Davranışın fizyolojik temelleri hakkında hücre ve sistemler düzeyinde açıklama yapabilir. 2) Merkezi ve çevresel sinir sistemi temel bileşenlerini ve bunların davranışın oluşmasında nasıl devreye girdiğini tanımlar. 3) Davranışı açıklarken fizyolojik süreçlerin önemli bir değişken olduğunu ve davranışı bu süreçleri dikkate almadan açıklamaya çalışmanın sınırlı bir yaklaşım olacağını değerlendirebilir. 4) İnsan davranışının fizyoloji, kültür, kişilik gibi birçok değişkenden etkilenen bir bütün olduğunu analiz edebilir. 5) İnsan davranışının biyolojik temellerini kavrayarak evrimsel arka planına ilişkin akıl yürütebilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Davranış ve insan biyolojisi arasındaki ilişki, ölçüm ve görüntüleme teknikleri, temel anatomi bilgisi,
sistemler, sinir hücreleri ve çalışma ilkeleri, merkezi ve çevresel sinir sistemleri, beyin hasarları ve
davranış ilişkisi, hormonlar ve davranışa olan etkileri dersin temel konularını oluşturur. Ek olarak
maddelerin sinir sistemi üzerindeki etkileri gibi uygulamaya yönelik konularda da öğrencilere bilgi
verilir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Sinir Sisteminin Hücreleri | 2. Hafta | Aksiyon Potansiyeli ve Sinaptik İleti | 3. Hafta | Nörotransmitterler | 4. Hafta | Merkezi Sinir Sistemi Anatomisi: Beyin | 5. Hafta | Merkezi Sinir Sistemi Anatomisi: Kafa Çiftleri ve Omurilik | 6. Hafta | Korteks ve Kortikal İşlevler | 7. Hafta | Motor Sistem | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Duysal Sistemler I | 10. Hafta | Duysal Sistemler II | 11. Hafta | Uyku, Uyanıklık ve Biyolojik Ritmler | 12. Hafta | Emosyonların Nörobiyolojisi | 13. Hafta | Öğrenmenin Nörobiyolojisi | 14. Hafta | Tekrar |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Kolb, B., & Whishaw, I. (Eds.). (2016). Brain and behaviour: Revisiting the classic studies. Sage.
Kalat, J. W. (2015). Biological psychology. Cengage Learning. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Eğitim-Uygulama,Soru-Cevap,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Mini-Sınav | 5 | 30 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | 5 | 10 | 50 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 15 | 15 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 175 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,83 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |