Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Psikoloji Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
DENEYSEL PSİKOLOJİ I: ÖĞRENME VE BELLEK PSY221 Üçüncü Yarıyıl (Güz) 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI2
YARIYILÜçüncü Yarıyıl (Güz)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Elvin Doğutepe
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Temel öğrenme kuramları ve modellerini açıklarlar.
2) Öğrenmenin temel kavramları arasındaki benzerlik ve farklılıkları ayırt ederler.
3) Organizmaların (insanlar ve hayvanlar) davranışlarının kaynaklarını belirlerler.
4) Öğrenme ile psikolojinin diğer temel konuları arasındaki ilişkileri kurarlar.
5) Bellek ile ilgili kavramları ve kuramları açıklarlar.
6) Belleği temel işlevlerine göre kategorize ederler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste öğrencilerin, öğrenme ve belleğin temelinde yatan bilişsel süreçler hakkında bilgi sahibi olmaları hedeflenmiştir. Dersin içeriğinde çağrışımsal ve çağrışımsal olmayan öğrenme, klasik ve edimsel koşullanma, pekiştireç, ceza ve kaçınma, genelleme, gözlemsel ve motor öğrenme, kısa süreli bellek, uzun süreli bellek, açık bellek, kapalı bellek, çalışma belleği ve bileşenleri, kodlama, geri getirme, bozulma, unutma, çocukluk amnezisi ve otobiyografik bellek, hatalı bellek gibi konular vardır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Öğrenme ve Belleğe Giriş
2. Hafta Öğrenme ve Bellek Psikolojisi
3. Hafta Sinirbilim Bakışıyla Öğrenme ve Bellek
4. Hafta Alışma, Duyarlılaşma ve Aşinalık
5. Hafta Klasik Koşullama
6. Hafta Klasik Koşullama
7. Hafta Edimsel Koşullama
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Edimsel Koşullama
10. Hafta Genelleme, Ayırt Etme, Kavram Oluşturma
11. Hafta Episodik ve Semantik Bellek
12. Hafta Beceri Belleği
13. Hafta Çalışma Belleği ve Bilişsel Kontrol
14. Hafta Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARCluck, M. A., Mercado, E. ve Myers, C.E. (2013). Learning and memory: From brain to behavior (2. baskı). Worth Publishers.
Terry, W. S. (2008). Learning and memory: Basic principles, processes and procedures (4. baskı). Pearson Education Inc.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama,Soru-Cevap,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Proje120
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Proje11010
Toplam İş Yükü116
Toplam İş Yükü / 303,86
Dersin AKTS Kredisi4
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1  X   X   X   X   X   X
P2  X   X   X   X   X   X
P3        X    
P4           
P5           
P6           
P7           
P8           
P9           
P10      X      
P11           
P12           
P13      X