DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 2 |
YARIYIL | Üçüncü Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Nitel araştırmalar açısından uygun terminoloji ve yöntem kullanımını ayırt eder. 2) Alandaki profesyonellerin ihtiyaç duyduğu belirli becerileri, yeterlilikleri ve bakış açılarını geliştirir. 3) Entelektüel-kültürel bir faaliyet hakkında daha geniş bir anlayış biçimlendirir. 4) Uygun veri toplama tekniklerini, doğru çalışma sahası ve katılımcı profili ile eşleştirir. 5) Nitel ve nicel araştırmalar arasındaki farkları ve benzerlikleri karşılaştırır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu ders, nitel veri analizinin temel ilkeleri ve uygulamalarıyla ilgili temel düzeyde bir bakış açısı kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu derste öğrenciler nitel araştırmalarda kullanılan veri toplama yöntemleri ve nitel veri analizi için kullanılan farklı yöntemsel yaklaşımlarla ilgili bilgi edinirler. Öğrencilere nitel veriyi kodlamak için kullanılan farklı paket programlara ilişkin bilgi verilir. Ayrıca, bu ders kapsamında öğrenciler nitel veri analizi ve nitel araştırma sonuçlarının rapor edilmesi konusunda deneyim kazanırlar. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Nitel araştırma nedir? | 2. Hafta | Nitel Araştırma Türleri | 3. Hafta | Güvenilirlik ve Etik | 4. Hafta | Kavramsal Çerçeveyi Oluşturma | 5. Hafta | Araştırma Tasarımını Oluşturma | 6. Hafta | Temel Veri Toplama Yöntemleri | 7. Hafta | Uzmanlaşmış ve Odaklanmış Veri Toplama Yöntemleri | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Verileri Yönetme, Analiz Etme ve Yorumlama | 10. Hafta | Zaman, Kaynaklar ve Politika | 11. Hafta | Nitel araştırmalarda kalitenin sağlanması | 12. Hafta | Niteliksel bir rapor yazma I | 13. Hafta | Niteliksel bir rapor yazma II | 14. Hafta | Genel Değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Marshall, C., & Rossman, G. B. (2015). Designing qualitative research (6th ed.). Thousand Oaks, CA: Sage. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Eğitim-Uygulama,Soru-Cevap,Proje,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Uygulama/Pratik | 2 | 10 | Proje | 1 | 30 | Toplam(%) | | 70 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 70 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 30 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 15 | 15 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Uygulama | 2 | 10 | 20 | Toplam İş Yükü | | | 174 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,8 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |