DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | Birinci Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 6 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Özge Kahraman Ilıkkan
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Yaşayan sistemleri tanımlayan ve ayırt eden temel kavramları anlar. 2) Biyolojinin temel yapı taşlarını açıklar. 3) Hücre biyolojisi, genetik ve protein sentezini tanımlar. 4) Davranışın biyolojik temellerini analiz edebilir. 5) Farklı biyolojik sistemlerin (sinir sistemi, endokrin sistemi, vb.) davranış üzerindeki etkisi hakkında çıkarımda bulunur. 6) Hayvan evriminin tarihi ve çeşitliliği ile ilgili genel eğilimleri açıklar. 7) Evrim teorisini temel alarak mantık yürütür.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Genel Biyoloji dersinde, öğrenciler, insan biyolojisinin temel yapı taşları ve biyolojik sistemler hakkında bilgi sahibi olurlar. Buna ek olarak davranışın biyolojik temellerinin belirlenmesi ve analiz edilmesi konusunda biyoloji biliminin yöntemlerini öğrenirler. Dersin temel konuları arasında hücre ve mekanizmaları, genetik, genetik aktarım, protein sentezi, temel beden sistemleri, sinir sistemi ve evrim bulunmaktadır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Derse Giriş ve Ders Mekaniklerinin Tanıtılması | 2. Hafta | Yaşamın Özellikleri ve Kimyası | 3. Hafta | Evrim | 4. Hafta | Yeryüzündeki Yaşamın Tarihi | 5. Hafta | Hayvanların Filogenisi, Taksonomisi ve Çeşitliliği | 6. Hafta | Yaşayan Sistemlerin Ekolojisi | 7. Hafta | Ara Sınav | 8. Hafta | Hücre: Yapısı, Bileşenleri ve İşlevi | 9. Hafta | Genetik | 10. Hafta | Hayvanların Yapısı ve İşlevi: Endokrin Sistem | 11. Hafta | Hayvanların Yapısı ve İşlevi: Sinir Sistemi | 12. Hafta | Hayvanların Yapısı ve İşlevi: Duyusal ve Motor Sistemler | 13. Hafta | Hayvan Davranışları | 14. Hafta | Derleme ve Tekrar |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Mader, S.S. ve Windelspecht, M. (2011). Human biology. Boston: McGraw Hill. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Mini-Sınav | 2 | 20 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | 2 | 6 | 12 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 176 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,86 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 6 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |